Експерт огласи шокиращата причина за смъртта на майор Терзиев и разбилия се МиГ-29
Когато бях пилот трябваше да имам 120 часа годишно, а Вальо е имал само 12, заяви ген. Спас Спасов
"Искам да кажа един стих, който е и на гроба на моя тъст, загинал с хеликоптер през 1976 година.
И в полет е дошъл мига,
последният прощален миг,
на който си стоял на пост,
като обикновен войник." Това е и Вальо истински българин, родолюбец. Поклон пред него", каза той.
"Инциденти тежки са се случвали и през миналите години, когато летяхме много. Тогава възникваше друга причина. Това в самолета не са богове, а обикновени хора, които обичат авиацията и са много натренирани", каза той.
"Тези 12 часа и 50 минути са една кръгла нула. Това е убийствено малко време", смята Спасов.
"Заставам твърдо зад думите на ген. Николай Русев, командир на авиобаза "Граф Игнатиево"", категоричен бе експертът.
Според него вината за случилото се е нагоре, на тези, които не отпускат достатъчно средства за летене и тренировки.
По думите на Спасов Румен Радев е влязъл в политиката, за да се пребори всъщност с бездушието на системата и политиците.
"Когато бях пилот трябваше да имам 120 часа годишно. Това беше санитарният минимум. Това е по 10 часа на месец, а Терзиев е имал 12 часа за половин година. Това е в пъти по-малко", каза Спасов.
"Важно е и да не се правят наведнъж и набързо, а после два месеца да висиш така", добави той.
По думите му няма стар самолет, а годен или негоден за летене. Той изложи и личната си версия за инцидента:
"Той почина, защото е истински български войн и се е стремил до последно да порази мишената. След това вече е възникнала аварийна ситуация. Допуснал е грешка, това е факт. Вероятно в много голям ъгъл на атака и снижение и късно извеждане на този ъгъл", каза той.
Последвайте ни