Въвеждането на режим на уличното осветление в част от населените места заради високите сметки за ток увеличава риска от катастрофи, каза пред БНР Владимир Тодоров от Българската асоциация на пострадалите при катастрофи.

От асоциацията се надяват тази мярка с цел икономии да не е дълготрайна, защото поражда друг проблем.

Най-уязвими са по-възрастните хора от това, че заради високите сметки за ток някои от общините загасиха уличното осветление. 

Тези хора не винаги са добре видими от шофьорите, каза Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи, тъй като те са облечени в по-тъмни дрехи и обикновено не носят светлоотразителни елементи:

„По отношение на пътната безопасност това категорично ще доведе до негативи, особено в зимния период, особено по централните улици, където има оживен трафик или пък минават транзитни първокласни пътища, това ще доведе до опасност за пешеходците, защото те няма да бъдат видими в тези рискови места, допълнително липсата на осветление най-вероятно ще увеличи този проблем и ще имаме жертви сред пешеходците“.

От гледна точка на безопасността на пътя, каза още Владимир Тодоров, е добре без осветление да остават по-крайните квартали на населените места, където трафикът на движение не е толкова голям:

„Колкото по-осветени са пътищата, толкова по-безопасни са. В населените места разрешено са 50 (км/ч), моят съвет е да карат в тъмната част на деня с не повече от 30-40 километра, да имат изправни фарове и да бъдат много внимателни, преминавайки през населени места“.