Не е нормално един тунел да не се се ремонтира 30 г. Но още при самото строителство на тунел "Ечемишка" има пропуски. Това заяви в ефира на БНТ Константин Жипонов, строителен инженер – Транспортно строителство.
"Оставено е известно разстояние, а не се е постигнал плътен контакт между тунелната облицовка и скалната порода. Така с течение на времето се получава един дренаж, започва да акумулира вода и скалната порода се разхлабва, което дипринася за недоброто „поведение” на конструкцията. Самият тунел се е превърнал за един огромен дренаж", добави експертът.

Според други експерти, цитирани от "Стандарт", калпава заварка на осветителната греда е причина за аварията. Заварката се е скъсала от корозията, защото са липсвали фуги по нея. Те не са били оставени от строителите на тунела през 80-те години. 

Металната греда с дължина 775 метра се е изметнала с цели 50 см. Твърдите връзки са се повредили от смяната на температурите през годините, тъй като металната конструкция изстива през зивата и металът се скъсява, а при затопляне на времето той се разширява.

Така износването на метала и липсата на ремонт от над 30 години в съчетание с дефектната заварка са довели до смъртоносния инцидент.  

Както БЛИЦ съобщи, 64-годишна жена загина, след като осветително тяло падна върху автомобил в тунела „Ечемишка“. Жертвата е била пътничка в колата, водачът е ранен леко и е откаран в болница.