Катастрофата на германския самолет „Еърбъс” А 320 вчера над Френските Алпи, бе коментирана в студиото на Нова телевизия от летеца Цвятко Луканов. Той бе скептичен към коментираните досега версии и откри доста странни неща в самолетната катастрофа.
&bdquo;Има няколко случая в авиацията, при които се предприема аварийно снижение, но вчерашната катастрофа с А 320 не е от тях. При такива случаи самолетът снижава бързо, за да избегне проблем, например разхерметизация, докато в случая с германския самолет това не е било така&rdquo;, твърди пилотът.<br /> <br /> Според него, дори двигателите да спрат, машината ще се държи във въздуха и ще лети още доста дълго време. &bdquo;За мен е странно, че екипажа не подава сигнал за бедствие, единият пилот би трябвало да сигнализира веднага при проблем. Същото положение бе и при изчезналия полет на малайзийската компания отпреди година&rdquo;, посочи Луканов.<br /> <br /> Той бе категоричен, че съвременните самолети много трудно изпадат в ситуация да са неуправляеми. &bdquo;Не е реално да има и обледеняване на &bdquo;Еърбъса&rdquo;, това се случва при други годишни времена, макар че това не може да се изключи напълно&rdquo;, каза още пилотът. /БЛИЦ <br /> <br /> <br /> <br />