Може ли да не ни струва нищо прехвърлянето на номера на мобилния телефон при друг телеком?!

Напълно възможно е, но трябва да направите точните изчисления! Когато сте в срочен договор с настоящия си оператор...

Помнете три важни неща:

1. Прехвърлянето при друг телеком е равносилно на предсрочно прекратяване на договора, при което дължите неустойки в размер на до три месечни абонаментни такси в зависимост от това колко време остава до края на срока

2. При сключването на договора винаги се взема една месечна такса в аванс, което означава, че Вие разполагате с нея накрая

3. Имате право на "отложено пренасяне“ до 7 дни Това означава, че може да изчислите кога започва да тече последният отчетен месец в рамките на срочния Ви договор и седмица по-рано да информирате, че желаете пренасяне на номера Ви.

Става със заявление, в което посочвате датата, от която желаете да бъдете прехвърлени при новия оператор. Ако всичко е наред, процедурата ще стартира в точния момент, без да извършвате повече действия и без да усетите проблеми с услугата – както докато все още сте при стария си оператор, така и когато преминете при новия.

Важно!

– Ако при сключването на договора сте закупили крайно устройство с преференции, ще дължите и разликите между пазарната и промоционалната му цена за съответния период

– В случай че договорът Ви предвижда отстъпки от стандартните месечни такси за целия му период, ще дължите и разликата между промоционалните и стандартните месечни такси за периода на предсрочното прекратяване

– Понякога месечната абонаментна такса може да е по-ниска в периода на действие на срочния Ви договор в сравнение с тази, която би била след изтичането му, тъй като съгласно условията отпадат дадените Ви преференции - тогава може да е по-изгодно да платите една месечна такса като неустойка в рамките на срочния договор, отколкото първата във вече безсрочния договор

Когато сте с безсрочен договор

Най-добрият вариант е да пренесете номера си в мрежата на друг оператор, когато договорът Ви със стария вече е безсрочен. Тогава не е необходимо да пресмятате евентуални неустойки. За да спестите дойно таксуване /и при двата телекома/ на припокриващи се дни, също може да приложите подхода за избор на удачна дата за стартиране на процедурата по преносимост и правото на до 7-дневен отлагателен срок.

Какво може да се обърка?

Ако по някаква причина старият и/или новият оператор не спазят процедурата, може да се стигне до предсрочно прехвърляне, което да Ви струва по-голям размер на неустойките, включително те да припокриват период, в който вече получавате услугите от новия си телеком и плащате за тях при него.

Как се стига до това?

Най-често причината е, че старият телеком директно спира услугите, вместо да спази изискването първо да уведоми новия, че разрешава преноса на номера Ви и да му даде възможност да посочи дали процедурата по преносимост да стартира веднага или да бъде отложена, съгласно посоченото от абоната.

Какво да направите, за да защитите правата си?

Поискайте копие или снимайте попълненото от Вас заявление за пренасянето на номера Ви преди да го предадете на оператора. Ако установите неспазване на сроковете /услугите при стария оператор бъдат прекъснати преждевременно и получите известия за неустойки над изчисления от Вас размер/, подайте жалба към стария си телеком с настояване за разглеждане на случая, като приложите получения от него SMS с начислените неустойки и Заявлението за пренос на номера.

Съветите са от еспертите на "Ние, потребителите".

Източник: plovdiv24 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук