Експерти обясниха как новите глоби ще дисциплинират шофьорите
По думите му повечето камери ще дисциплинират шофьорите. Очакваме комплексното действие на три изцяло нови законопроекта да доведе до намаляване на жертвите на пътя, добави Иванов. Предстои да бъде приет законопроект за годишните технически прегледи.
Сигурността на пътя ще бъде обвързана с годишните технически прегледи и със застраховката "Гражданска отговорност". Има и обявена обществена поръчка за още мобилни и стационарни камери. Всичко това ще дисциплинира водачите и няма да има толкова нарушения, колкото в момента, заяви зам.-председателят на Комисията по транспорт.
Много е важно и самите ние да се променим като мислене, като хора – не може да се нарушават правилата в България, а като излезем в държавите около нас - да се спазват, добави Иванов.
Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи подчерта, че у нас не е купувана стационарна камера повече от шест години. Тези камери са много малко. Няма и изграден единен център, който да обработва информацията, посочи той. В Центъра за спешна медицинска помощ например, след слагането на камери в линейките за шест месеца са регистрирани 40% по-малко нарушения на шофьорите, така че има смисъл от по-модерните системи за контрол.
Другият важен момент е използването на колани. Ако се слагат колани, при пътните инциденти няма да има толкова жертви, коментира Тодоров. Според експерта по пътна безопасност Алекси Стратиев трябва да се сложи край на приоритета на мобилните пред стационарните камери. Би трябвало да се върви към изграждане на единен информационен център, смята той.
Последвайте ни
0 Коментара: