Пътят край Своге е пример за „антистроителство” на пътен участък, смятат Настимир Ананиев, бивш председател на Комисията по транспорт в НС, и Красимир Георгиев, председател на УС на Асоциацията за квалификацията на автомобилистите у нас.
„Говорим за едно антистроителство. От това, което виждаме в репортажите, тази подпорна стена няма никаква система за отводняване на водата към стената. Виждаме, че точно в най-острата част на завоя имаме едно стичане на вода, която е примесена с кал, шума – това всичко нарушава сцеплението на гумите на пътя”, категоричен бе Георгиев пред bTV.

По думите му трябва да се провери също дали широчината на пътните летни отговаря на регламента по стандарт. „Причините за катастрофата край Своге определено са комплексни”, категоричен е Георгиев.

И двамата с Настимир Ананиев коментираха, че е абсурдно АПИ да изпрати пет писма с искане за ремонт на трасето, фирмата да не го ремонтира в исканите срокове и АПИ да не реагира по друг начин.

„Изпраща се първото писмо – няма реакция. Има прокуратура – подава се сигнал за неизпълнение на разпореждането и случаят приключва, но ние ще изпращаме писма, докато на това място се избиват хора”, коментира Георгиев.

И двамата експерти смятат, че е много лесно да се провери кой е одобрил проекта на пътя край Своге. „Вижда се червената стена, там няма банкет – това също трябва да се провери”, смята Ананиев.

Той определи поставената мантинела като „проформа”.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ