България с ново лого пред света. Министерството на туризма обяви конкурс за изображение, което да представя страната ни. През 2013-та година отново имаше опит за смяна на логото. Предложеният вариант обаче претърпя неуспех.
&quot;Яйце на очи&quot; - така част от българите определиха логото, което Министерството на туризма представи официално преди 3 години. Други пък заподозряха подозрителна прилика с логото на Киргизстан. Проектът струваше малко над 1 милион лева. Под натиска на общественото недоволство изображението така и не видя бял свят, с което страната ни беше глобена от ЕК. В резултат отново се върнахме към добре познатото лого от 2003-та - оранжева роза, съобщава Нова телевизия.<br /> <br /> Сега обаче от министерството са решили, че е време за нов туристически символ. Този път в конкурса ще могат да участват всички желаещи. А условието е съвсем просто - в логото да присъства думата &quot;България&quot;.<br /> <br /> &bdquo;Темата и задачата е адски сложна. Работата на творците не е лека, защото за една страна обединяващият символ е нещо много сериозно&rdquo;, на мнение е художникът Антон.<br /> <br /> Антон е графичен дизайнер и художник. Разработил е свой вариант за лого на България, вплитайки вечните по думите му символи на родината. <br /> <br /> &bdquo;В България символите са много, защото ние сме богата страна - богати на история, богати на забележителности и култура&rdquo;, казва още Антон.<br /> <br /> Според експерти в бранша ще бъде грешка, ако в новото лого липсва символът на розата.<br /> &bdquo;Над 120 години България е известна като &quot;страната на розите&quot;. За да може да се наложи един символ на нас ни трябват 50 години. Ние имаме концепцията, която ни е дадена на готово&rdquo;, казва Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.<br /> <br /> Нещо повече - &quot;розата&quot; трябва да съпътства чужденците, идващи у нас, на всяка крачка, твърдят специалистите.<br /> <br /> &bdquo;Да наречем основните си летища &quot;Роза&quot;, както София - &quot;София роуз ейърпорт&quot;. Държавните учреждения да се почистват с аромат на розата, с който държавата изобилства. Такъв да бъде ароматът на автогарата, гарата. Това е един траен аромат, който е национален символ&rdquo;, казва още Румен Драганов.<br /> <br /> Проектите за ново туристическо лого ще се приемат до 4-и април, а наградата за победителя ще е 10 000 лева. /БЛИЦ<br /> &nbsp;