Народният представител от ГЕРБ Георги Георгиев написа дълъг коментар в личния си профил в социалните мрежи, посветен на войната по пътищата. По думите му преди повече от година с колегите му са изготвили  законопроекта за пътната безопасност. Тогава той е обещал да работи за контрола по пътищата. Ето какво още казва той:

Обещанията трябва да се спазват. Преди повече от година, когато с екипа ми изготвихме законопроекта за пътната безопасност, обещах, че работя за подобряването на контрола, за да пресичаме без страх и да сме спокойни на пътя.

С колегите ми от ГЕРБ изпълняваме своите предизборни обещания, затова внесохме законопроекта, с който да се даде достъп на КАТ до хилядите общински камери в цялата страна, за да се налагат глоби за превишена скорост чрез тях.

Институциите трябва да дадем категоричен отпор срещу всички тарикати, които си мислят, че няма държава и че правилата не важат за тях. България даде твърде много жертви на безконтролното шофиране в градовете, които вечер се превръщат в писти за "гонки".

Трябва да е ясно, че наказанието е неизбежно и няма да им се размине. Не може да продължават с чувство за безнаказаност да тормозят гражданите и да са потенциални убийци на пътя. Дължим го на родителите и близките на загиналите и ранените на пътя, дължим го на всички останали родители и техните деца, които трябва да живеят в безопасна среда.

Едно от решенията, които ще имат безспорен дисциплиниращ ефект върху недобросъвестните шофьори, е да се даде възможност на МВР да глобява нарушителите през хилядите общински камери за контрол на трафика както е в цяла Европа. От повече години неуморно настоявам и се боря това да се случи. Това е и една от основните причини да стана депутат. Предложението бе подкрепено от Националното сдружение на общините, когато бях член на управителния му съвет.

Нужна е политическа воля и отговорно отношение от всички народни представители, за да бъде окончателно прието предложението ни от Народното събрание. Когато каузата е защита на живота и здравето на гражданите, политическите интереси на отделни партии трябва да останат на заден план и да сме единни в решенията. И да покажем ясна политическа воля за защита на живота и здравето на българските граждани.

Когато позволим на КАТ да глобява през общинските камери, 70% от постъпленията от глобите ще се връщат в самите общини и те ще могат да ги инвестират само за пътна безопасност - за изграждане на инфраструктура, поставяне на защитни елементи, осветяване на пешеходни пътеки и други.

Изключително важно е да се създадат условия за налагане на незабавен и адекватен контрол на нарушителите, защото няма маркировка или инфраструктура, която да спре пиян или дрогиран шофьор. Това може да направи само ефективна система за контрол и наказание, каквито има във всички развити държави.