Големи бетонови късове са се срутили в тунел "Ечемишка" на АМ "Хемус"

Инцидентът е от началото на декември, рухнали са десетки метри от тавана на затворената заради ремонт лява тръба на тунела

40 метра бетон са се срутили при ремонта на тунел "Ечемишка" на автомагистрала "Хемус" през декември. Това е причината тунелът да не бъде пуснат в експлоатация в края на 2021 година, научи Bulgaria ON AIR от свои източници.

Така движението по едно от най-натоварените трасета в страната ще остане затруднено още 4 месеца. 

В началото на декември са рухнали десетки метри от тавана на затворената заради ремонт лява тръба на тунел "Ечемишка". 

Информацията остава в тунела. Месец по-късно екип на Bulgaria ON AIR влезе в тръбата. Вижда се, че проблемът е в продължение на десетки метри. Това си личи от останалия бетон и желязо по стените, а на земята има тонове арматура.  

Вече няколко месеца цялото движение по "Хемус" в района се извършва двупосочно само през завършената тръба на тунел "Ечемишка" в посока Варна. 

Задръстванията са километрични. Ремонтът на лявата тръба започна на 27 май, а крайният срок е септември 2021 г., става ясно от сайта на държавното дружество "Автомагистрали".

През октомври от АПИ заявяват пред "Капитал", че крайният срок е удължен до края на 2021 г. Заради Ковид пандемията и забавени доставки. 

Към днешна дата в тунела освен облицовка липсват и канавки, осветление и асфалт. А от МРРБ заявиха пред Bulgaria ON AIR, че на 2 декември между 19:30 и 20 ч. 40 метра от положения бетон, заедно с хидроизолацията и армировъчната стомана са се свлекли. 

Свлеченият участък представлява защитна облицовка, трети пласт на новоположената хидроизолация.

Това не е конструктивен елемент, не компрометира тунела и няма да забави изпълнението на дейностите в него. А заради свличането срокът отново е удължен - този път до 29 април 2022 г. Към момента се очаква от "Автомагистрали" ЕАД да завършат проекта в посочения срок. 

Според инж. Владимир Жиянски подобни инциденти не са изолиран случай по време на строителни работи. 

"Основният проблем беше с геологията. Технологията им е добра, дясната тръба се направи, има някои дребни неща, но всичко е идеално", коментира  строителният инженер Владимир Жиянски.

За Bulgaria ON AIR участници в изграждането на тунела през 70-те години на миналия век заявиха, че в тръбите към София е положена хидроизолация и там течовете са малко вероятни. А до ремонтите се стигна, след като през 2017 година в същата тръба лампа се откъсна и уби жена.