Хартиената винетка ще може да се превръща в електронна във всеки един пункт за продажба. Това каза пред „Телеграф“ шефът на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Светослав Глосов.
 
Във връзка с въвеждането на електронните на електронните винетки от 1 януари 2019 г. в сряда депутатите приеха правила за всички хартиени винетки, чиято валидност изтича след Нова година. „Собствениците или ползвателите на пътно превозно средство, закупили хартиен винетен стикер, чиято валидност изтича след 1 януари 2019 г., следва да заявят неговото конвертиране в електронна винетка в срок от 15 декември 2018 г. до 31 януари 2019“, пише в новите разпоредби, които ще се гледат в пленарна зала.
 
„Заявлението ще може да се подава във всички пунктове за продажба, а не само в този, в който е закупен стикерът“, обясни Глосов, който все пак се застрахова, че окончателният ред ще бъде уточнен през октомври. В съответния пункт гражданите ще трябва да занесат касовата бележка от покупката на винетката, която са длъжни да пазят по закон. Задният отрязък от хартиената винетка няма да е необходим.
 
След това служителите ще впишат регистрационния номер на возилото в електронен регистър. По време на процедурата возилото също ще трябва да е налично. Причината е, че служителите ще трябва да проверят валидността на винетката, тъй като тя не фигурира на касовата бележка.
 
„Признаваме, че за гражданите това ще е неудобно, но няма друг начин електронната система да „узнае“ докога са валидни винетките им. Ние в момента не разполагаме с тази информация. Тя може да бъде добита само чрез физически оглед на перфорацията“, каза Глосов.