Искат лиценз и за превози с бусове над 2,5 тона
Камионите, които осъществяват превози между други страни от ЕС, ще трябва да се връщат в България на всеки осем седмици
Шофьорите на камиони, които осъществяват превози в страни от ЕС, ще получават повече пари, ако бъдат приети промени в Закона за автомобилните превози, които са пуснати от правителството за обществено обсъждане.
Целта е с предложените промени да бъдат изпълнени последните директиви на ЕС в областта на автомобилните превози, пише Труд. Промените предвиждат, че шофьори на български камиони, които осъществяват превози между други страни от ЕС, ще се считат за командировани в тези страни.
В тези случаи шофьорите ще трябва да получават към заплатата си и допълнителни суми за дневни пари за периода на командировката, както и да бъдат покрити разходите им за храна и квартира.
Освен това общата сума, включваща основното и допълнителните трудови възнаграждения, както и дневните пари за командировките, няма да може да бъде по-малка от възнаграждението за сходна работа, което получават шофьорите на камиони в страните, в които българските шофьори са командировани.
Промените предвиждат международните превозвачи да организира дейността си по начин, който гарантира, че камионите, които се използват за международен превоз на товари, се връщат в България в рамките на осем седмици след напускане територията на страната.
На лицензиране ще подлежат и превозвачи, които използват бусове с допустима максимална маса над 2,5 тона, предвиждат още промените. В момента лиценз се изисква за камиони над 3,5 тона. Освен това лиценз ще се дава само на фирми, които нямат задължения към хазната.
Ако фирма вече има лиценз, но има и просрочени задължения към хазната, ще може временно да бъде спирана дейността й до изплащане на задълженията, но за срок не по-дълъг от три месеца.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
0 Коментара: