Близо 500 км пътища се ремонтират в отпускарския август. По изчисления на „Монитор“ близо половината от участъците са по аутобаните за морето, където шофьорите най-често ще попадат в тапи заради ограниченията.

Затруднения изпитват и водачите в Северна България, строежът на 33 км отсечка от път с магистрален габарит между Ботевград и Мездра вкара тежкия трафик в Искърското дефиле и Петрохан.

Очакваният ремонт на магистрала „Тракия“ между Чирпан и Стара Загора пък сваля скоростта там на 90 км в час, а неспазилите ограничението по участъка отнасят солени глоби.

По аутобаните обаче тази година има по-малко изнервени шофьори от миналото лято. На АМ „Тракия“ в момента няма ремонти, а единствено текущи работи, свързани с поддържането на автомагистралата, като подмяна на мантинели, премахване на крайпътна растителност и др.
По пътя за морето на 45 км по „Тракия“, при Мухово, заради обезопасяване на пътния участък трябва да се кара с повишено внимание.

Участъкът при Чирпан е пословичен заради невъзможността за шофиране, движението най-често преминава в изпреварващата лента и затова много от водачите се изкушават да шофират над ограниченията. Все пак по-дълъг ремонт предстои да започне през есента в участъка от 156-и до 208-и км. Отсечката ще бъде постепенно ремонтирана и с подменени мантинели.

До края на август 51 км преди Бургас се извършва ремонт с повишено внимание по изпреварващата лента в двете посоки поради косене на тревни площи в средна разделителна ивица.

По АМ „Хемус“ ситуацията е усложнена заради ремонтите по виадуктите, най-много в област София. До средата на септември има ограничение в посока столицата на 35 км и движението се осъществява двупосочно в платното към Варна. Ограничението в двете посоки на магистралата от пътен възел „Витинска река“ до пътен възел „Ботевград“ е ограничено за тежките камиони заради ремонта на лявата тръба на тунел "Витиня", което облекчава значително движението.

Тази част от подземното съоръжение трябва да е готова до 11 септември и дотогава движението се осъществява двупосочно в платното посока Варна. Към морето съоръженията, възстановявани в следващите няколко километра,
не са ремонтирани  от изграждането им през 80-те години на миналия век.

Трафикът ще се осъществява двупосочно в платното за София, като има една лента за Варна и две за столицата. Очаква се строителните работи, извършвани от  "Автомагистрали" ЕАД, да приключат до средата на септември. Те включват нова хидроизолация, отводняване, асфалтова настилка, ограничителни системи и маркировка.

Предвидена е подмяна на дилатационни фуги, лагери, усилване на връзките на стоманената конструкция, антикорозионна защита на съоръжението. На магистрала "Хемус" продължават ремонтите на виадукта при 19-и км край село Потоп, там работата ще приключи в края на декември. Скоростта на движение се ограничава до 50 км в час.

Между 416-и и 422-ри км движението е ограничено по дясното платно посока Варна поради възстановяване на асфалтовата настилка. Движението се осъществява двупосочно в лявото платно посока София. Участъкът е сигнализиран с пътни знаци.

Срокът на работа е до 1 септември

По малките аутобани „Марица“ и „Черно море“ няма въведени ограничения. По „Струма“, ползвана от летовниците на път за Гърция, до 30 октомври се ограничава движението в посока София от 10-и км след тунел "Люлин" до 9-и км на магистрала "Струма" в района на Мало Бучино. Трафикът се спира за довършване на укрепването на откосите в близост до пътното платно при 9-и км.

Преди тунел "Люлин" движението се пренасочва двупосочно в платното за Перник и скоростта е ограничена до 50 км/ч. На 22 км от магистралата в посока Кулата скоростта е ограничена на 70 км в час заради проблем с настилката.

Северозападът чака широк път между Ботевград и Мездра

Най-голям проблем за шофьорите създава затрудненото пътуване в участъка Ботевград до Мездра. Местните жители чакат от години разширяване на пътя. Предвижда се временната организация на движение да продължи до средата на ноември.

Трафикът на всички видове превозни средства по отсечката от първокласния път се ограничава, като пътуващите леки автомобили и превозните средства до 12 тона към София и Видин ще преминават през прохода Петрохан и през Искърското дефиле. Допълнителен обходен маршрут за леки автомобили до 4,5 т е третокласният път Ребърково - Лютидол и общинската пътна мрежа в село Лютидол.

За по-голяма безопасност трафикът на камионите над 12 т ще бъде разделен в посоките на движение. Пътуващите от Видин към София МПС над 12 тона ще се отклоняват при Монтана през прохода Петрохан. Пътуващите от София към Видин МПС над 12 тона преминават през Искърското дефиле.

Пътят ще бъде с две платна с по две ленти за движение в посока, т.е. двойно по-широко от настоящото, което е с по една лента за движение в посока. Трасето ще следва съществуващия път, който ще бъде разширен до новия габарит, а настоящото трасе ще бъде основно ремонтирано и реконструирано където е необходимо.

По нов терен бъдещият скоростен път ще се развива в участъците, обхождащи селата Лютидол, Типченица, Новачене и Скравена. На обхода на с. Лютидол ще бъдат построени два тунела с дължина съответно 490 м и 340 м.

Ще бъдат изградени и ремонтирани редица съоръжения - над жп линията Мездра - София, мостове над р. Искър, Малата река, Калница, Бебреш, Рударка, както и пътен възел при село Новачене. Предвидено е построяването на селскостопански надлези и площадки за отдих. Целта е до края на 2021 г. модернизираният участък от скоростния път Мездра - Ботевград да е готов.