Офертите от типа “в последния момент” трябва да бъдат внимателно проучвани, за да се предпазим от риска дори да променим плановете си за периода и мястото на своята почивка, а да получим по-неизгодни условия. Това препоръча в ефира на Bulgaria On Air основателят на „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

Тя насочи вниманието към наглед атрактивни предложения в електронни платформи за Last Minute настаняване в различни хотели, при които най-често примамливите цени са валидни само за един от предлаганите периоди. Уловката там, е че обикновено става дума за дати извън активния сезон, когато поначало е по-евтино.

Оферти “в последния момент” се предлагат и когато наближат дати, в които се очертава някои стаи да останат свободни. Тогава целта е те да бъдат пласирани, като невинаги се прави реална отстъпка на потенциалните клиенти. Често такива оферти са придружени и с часовници, които отброяват времето до изтичането на валидността им, което има за цел да притисне потребителя и да го ограничи в търсенето на алтернативни предложения за сравнение и размисъл.

„Затова, преди да се възползваме от подобна оферта, нека проверим в същия този хотел как вървят цените през останалите периоди, както и в други места, където бихме се настанили в този или в друг курорт. Да направим това проучване, после – сравнение и едва след това да преценим дали е икономически изгодно за нас предложението.“, посъветва Руменова.

Важна особеност при офертите Last Minute също е, че понякога по-ниската цена се постига чрез „съкращаването“ на някои от услугите в пакета, за които впоследствие се изисква допълнително заплащане. Ето защо е необходимо да се четат внимателно офертите, особено какво включва и какво не включва цената.