По над половин час висят пътниците в чакане багажа им да бъде свален от самолета на летище София, пише "Телеграф".

За проблема от седмици алармират пътници, пристигащи от цял свят, а сред потърпевшите преди време е световноизвестният цигулар Веско Пантелеев – Ешкенази. Той избухна с гневен пост във Фейсбук:

"Летище София няма никакъв контрол над разтоварване и доставка на багажите. Тази вечер стотици пътници от различни дестинации чакаха над час и половина своите багажи“, написа виртуозът на късата струна миналия месец.

Според него наземният персонал вдигал рамене при всяко запитване от страна на изнервените и изморени пътници, а никъде наоколо нямало началник или какъвто и да е отговорен орган, който да обясни какво се прави по въпроса с багажа.

Оплаквания

Подобни оплаквания зачестяват, а последното е от преди няколко дни, когато 160 пътници чакали над половин час да получат багажа си от полета от Катания.

„Половин час не звучи много, но представете си какво е след цял ден изморително пътуване с различни видове транспорт, нетърпението просто да се прибереш у дома.

Напротив, налага ти се просто да висиш пред празния багажен колан без никаква яснота кога точно ще си видиш куфара. А да не забравяме, че сред пристигащите пътници има много, които не са от София и на които тепърва им предстои дълъг път до дома“, сподели Франческа, един от пътниците във въпросния полет.

Оператори

Проблемът очевидно е системен, а не инцидентен. На летище София в момента работят три лицензирани оператора по наземно обслужване, в чиито правомощия влиза и обработката на багажите за излитащи и кацащи полети.

Това са „СофКънект“, „Суиспорт“ и „Голдеър Хендлинг България“, които отговарят за полетите на различни авиокомпании.

От „СофКънект“ поискаха информация за кои точно полети става дума и твърдо заявиха, че проблемите не са при тях и в момента се радват на перфектна организация и кадрова обезпеченост.

От „Суиспорт“ oтговориха, че са подразделение на голяма международна компания, ситуирана в Цюрих, Швейцария, и само компанията майка има правомощия за връзки с обществеността.

От „Голдеър Хендлинг“ заявиха, че ще върнат позиция по проблема своевременно, но категорично отрекоха да имат кадрови проблеми.

Разстояние

За поне два от операторите имат сериозен кадрови недостиг и това се отразява зле на капацитета им на работа, особено във вечерните часове.

Проблемът касае особено често нискотарифните авиокомпании, които с цел пестене на средства паркират самолетите си на отдалечени от терминала стоянки. Така при тях проблемът се засилва заради по-дългото разстояние за транспортиране.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук