Скулпторът проф. Велислав Минеков не пропусна възможността да захапе Вежди Рашидов заради разразилия се скандал с публичния натиск на министъра към журналиста Георги Ангелов и отношението му към обществените медии. На същата тема потомственият скулптор успя да се скара дори с директора на Националния исторически музей Божидар Димитров, и то в ефир.
"Този каруцарски език, това ли представлява министърът на културата?", заяви Минеков в лицето на историка.
 
След размяна на няколко остри реплики и Димитров, който защитава Рашидов, също изпусна нервите си: "Сега ще използвам и аз лош език. Не очаквах, че си на такова ниско равнище и, казано честно - не знаех, че си такъв задник. Задник си."
 
Професор Минеков е известен с готовността си да се нахвърля критично към различни опоненти и дори може да бъде определен като "професионален заядливец".
 
Иначе творецът е завършил скулптура през 1986 г. в Художествената академия в класа на Димитър Даскалов, съобщава „168 часа”.
 
Специализира металодизайн в Хамбург при проф. Юрген Бирт. В момента е преподавател в специалността "Метал" в Художествената академия. Син на известния ни корифей в областта на монументалната пластика Величко Минеков. Проф. Велислав Минеков се занимава предимно с пластика и металодизайн. С негова помощ са осъществени изложбите на негови студенти "Скрап" (2007) и "Живи в метал" (2010). Проф. Велислав Минеков има самостоятелни изложби в Турция и Германия.
 
Негови колеги казват, че е много чувствителен и силно амбициозен. Скулпторът всъщност отдавна има вражда с колегата си по призвание Вежди Рашидов. Още от 2014 г., когато той посрещна на нож повторната номинация на министъра за поста начело на културата. В словесната война помежду им бе намесен и бащата на Минеков - известният скулптор Величко Минеков.
 
Така синът му успя и да изтъкне своя потомствен артистизъм. Когато в отговор Рашидов набеди неговия родител, че е бил отявлен комунист, наследникът му побърза на свой ред да се усъмни в личния принос на министъра към културата.
 
"Рашидов за съжаление няма и един процент нито от творчеството, нито от възможностите, нито от ръцете на Величко Минеков. Така че сравнение с него той не бива да прави по никакъв начин. Силно се съмнявам, че той може да отговори на термина "творец". Даже ще си позволя да обърна интервюто и да ви попитам - избройте ми три негови творби!", скандализира в интервю Велислав Минеков. Неприязънта му към Рашидов дори му спечели номинация за "Човек на годината" още през 2011 г.Ето и точни доводи, с които той бива предложен.
 
"Скулпторът проф. Велислав Минеков предотврати връчването на наложеното от властта в лицето на министъра на културата Вежди Рашидов звание "Почетен член на СБХ" на министър-председателя Бойко Борисов.
 
С отворено писмо до медиите Минеков информира обществеността, че решението за номинацията на премиера е взето след натиск и изрично настояване от министъра на културата и последвало странно и "спешно" допитване по телефона на част от УС на Съюза на българските художници, без обсъждане и дискусия сред съюзните членове и без одобрението на контролната комисия на СБХ."
 
"Подобен поклон пред действащи политици, заети в същото време с предизборна агитация, е безсрамно действие спрямо стотици членове на СБХ, заслужили високото отличие", отбеляза тогава проф. Минеков. В отворено писмо до премиера Борисов той поиска оставката на министъра на културата Вежди Рашидов заради това, че е подложил СБХ на "банален, калабрийски рекет".
 
Винаги готов за бой, Минеков се хвърля да защитава и паметника на Цар Освободител (на Арнолдо Дзоки) през 2012 г., като определя неговия ремонт като брутален и недопустим вандализъм.
 
Година по-рано с критична статия "От вас парите, от нас музеите" скулпторът се обявява и срещу създаването на "Музей на тоталитарното (социалистическо) изкуство".
 
"Този набързо реализиран проект ("схема" на съвременен политически език) носи в себе си серия от безобразия и беззаконие, леко прикрити през тихите летни месеци... Всъщност цялата тази боза се създава с помощта на търсещи служба цивилни изкуствоведи, подпомогнати от жалък състав гладни художници с очакване за дребни материални награди." Това е само част от коментара на Минеков относно музея, а по това време той избухна и срещу идеята за българския Лувър.
 
Изглежда скулпторът кипи от енергия и има достатъчно за влагане, както в острите си критики, така и в творчеството си. През 2014 г. проф. Велислав Минеков става един от 100-те финалисти на най-мащабния конкурс във Фуджоу, Китай със своята творба “Копиехвъргач”. Конкурсът събира 2116 предложения от цял свят.
 
И все пак му е почти невъзможно да се въздържи, когато има да сподели личното мнение за когото и да било.
 
Едно от най-пресните “нападени” на скулптора пък е атаката срещу археолога проф. Овчаров за неговото поредно откритие само преди седмици. Минеков написа разгромяващо ироничен коментар в профила си във фейсбук, осмиващ ритуално разчленена тракийска принцеса, открита при археологически разкопки край кърджалийското с. Бенковски.
 
"Като виден български траколог и учен (хабилитирано лице по ВАК), смея да заявя следното: Изследвайки творчеството и жизнения път на Орфей, професор Овчаров, бидейки деликатен и скромен, вероятно е пропуснал да спомене изключително неприемливите привички на народния певец и неговата пословична похотливост. Съществуват данни за прелюбодейство на Орфей с втората жена на Севт Първи, първата жена на Севт Втори и дори тъщата на Севт Трети. Същият примамва и обладава третата дъщеря на Севт Първи от втория му брак, като нещастницата е негова втора братовчедка, женена срещу нейната воля за сина на Севт Трети от първия му брак. Ние, научната общност, историци, археолози, реставратори и лаборанти, желаем проф. Овчаров (рицар - тамплиер), незабавно да върне очилата и да ги положи до споменатите свети мощи в созополската църква, отдавайки значимост на делото на неговия достоен учител и научен ръководител, както и на института по мултибиблиотекознание в столицата."
 
Засега той е по-скоро остър коментатор на случващото се в политиката, отколкото активен участник в нея.