Куриери си позволяват страшни своеволия по празниците, ето какво се случва с пратките ни
Децата вече не си поръчват колело за Коледа
Това показва проучване за коледното пазаруване на онлайн потребителите, изготвено от платформа за обяви. Явно доходите на хората нарастват тъй като не търсят неща от първа необходимост като пуловери и дънки, а най-честите покупки са подаръци, които просто ще зарадват близките им, съобщава "Труд".
По отношение на търсенето на конкретни стоки най-преглеждани през последния месец са обяви за продажба на игрови конзоли. За тях потребителите са склонни да дадат до 400 лева. Сред най-търсените предложения са и тези за мобилни телефони с цена до 820 лв. Интересното е, че кухненските ножове също са едни от най-търсените, както за подарък, така и за лично ползване, и се класират в топ пет на стоките с цена до 20 лева.
Любопитно е, че през годините най-желаните играчки сериозно се променят. За Коледа на миналата 2018 г. най-мечтанията и купуван подарък за децата са били занимателните и образователни играчки, в сравнение с радиоуправляемите играчки, които са били най-търсени през 2017 г.
Много популярни за коледна изненада през 2018 г. са били тротинетките и велосипедите, докато сега те отстъпват място на игровите конзоли.
Традиционно през декември има 94 на сто ръст на запитванията в категория “Играчки” в онлайн магазините и 64% повишение на търсенето на стоките в секция “Декорация”. Търсенето в категория “Eлектроника” нараства с 41 на сто, на модни артикули с 58%, а с 46% се е повишил интересът към предлаганите стоки за дома. При стоките от категория “Бижутерия” има увеличение от 53 на сто.
Сериозният ръст в купуването на подаръци води и до активизиране на бизнеса на сайтове, които публикуват обяви за продажби. Статистиката показва, че са публикувани с 34 на сто повече обяви за мобилни телефони и таблети, с една трета повече обяви за дрехи и аксесоари, както и с 28 на сто повече обяви за декорации на дома.
Тенденциозно куриерите по празниците спират да вдигат телефона на централата им, вихрят се километрични опашки пред офисите и често губят пратките ни.
“Куриерът е търговец, привлякъл потребителя с реклама, обещания за коректна доставка и може би цена, за да ползва неговите услуги”, коментира пред “Труд” председателят на Националната асоциация за защита на потребителите Стоил Алипиев.
“Изпадайки в невъзможност да изпълни поетите ангажименти към своите потребители, той ги е подвел, нанесъл им е материални и нематериални вреди. Подобна практика би следвало да бъде санкционирана от контролния орган като нелоялна. Би трябвало същия да използва всички правомощия, за да изготви превантивно правила.”
Рекламациите се оказват най-големият проблем на потребителя и единствената реална възможност да си защити правата е да подходи към исково производство чрез компетентен съд, но това е свързано с разходи и време.
“Именно поради това ние сме лансирали идеята за създаване на “Регистър на лоялния търговец”, където искаме да заложим абсолютно обективни критерии за това”, обясни Алипиев.
Последвайте ни
5 Коментара: