Липсата на достатъчно количества на широко и шумно рекламирани промоционални стоки, маркирането на касата на намалени продукти на редовните им цени и фалшивите намаления са сред най-често срещаните нарушения на търговците по време на Великденските празници и съответно – най-големите рискове за потребителите при пазаруването в такива периоди. Това заяви Константин Арабаджиев, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП).
"Потребителите трябва да внимават и когато се насочват към продукти от „лимитирани серии”, тъй като тогава трудно могат да направят съпоставка между цената и качествата на тези стоки, за да преценят доколко те са изгодни. Това могат да бъдат пакет от няколко стоки – например, козунак с две яйца и три лепенки. Тогава Вие не можете да установите дали характеристиките, които притежава всяка от стоките, си заслужават, за да платите цената”, допълни Арабаджиев.

"Всеки търговец е длъжен да поставя етикет и да обявява цената, включително за единица мярка, на предлаганите от него стоки", коментира Константин Арабаджиев.  „Има рискове и при запазването на ваканции и хотели в последния момент. Съветваме потребителите при резервации през туроператор, и директно в мястото за настаняване да се информират за крайната цена, която ще заплатят”, обърна внимание Арабаджиев.  "Нека всеки внимателно да чете и анализира офертите, преди да я закупуват", посъветва Константин Арабаджиев.