Комисията за защита на потребителите е започнала интензивни проверки в търговската мрежа и онлайн пространството във връзка с предстоящите Великденски празници. Целта е да се избегнат лъжливите кампании за намаления и промоции, предупреди Димитър Маргаритов пред "Дарик". 

Председателят на КЗП разкри също, че има идея да се сформират съвместни екипи с представители на Българската агенция по безопасност на храните, както и Държавната агенция по метрологичен и технически надзор.

„В обхвата на нашите проверки попада и установяването на произходът на продукта. Ако няма такъв следва санкция. При първоначално нарушение тя е до 30 000 лв., а ако при последваща проверка установим, че отново се прилагат такива нелоялни практики, може да стигне и до 50 000 лв.", разкри Маргаритов.

 

Той обясни, че фискалните апарати лесно могат да докажат дали намаленията и офертите са реални или не. "По закон търговецът е длъжен да е продавал стоката на старата цена поне 30 дни преди намалението. Когато по документи установим, че е вдигнал цената няколко дни преди намалението, това е нелоялна търговска практика. В интернет търговията този принцип не е уреден законодателно, затова ние наблюдаваме онлайн търговците в дните и седмиците преди големите празници и анонсираните от тях кампании. Когато търговецът вдигне цената няколко дни преди намалението и посочва 30, 50 или повече процента нереална отстъпка, ние го санкционираме за нелоялна търговска практика", заяви Маргаритов.

 

От май започват проверките по Черноморието. 

Копирано от standartnews.com