"Лидл България" изтегли от пазара количествата от продукт червени ябълки, в които е засечен вреден за здравето пестицид. От компанията обаче внесоха яснота за случая. Ето какво се казва в официалното становище:
Във връзка с появилите се публикации със заглавие „Отровни български червени ябълки заляха магазините“, бихме искали да заявим, че твърдението за отровни ябълки не е вярно и не отговаря на реалната ситуация. В допълнение изказваме и своето недоумение защо казус, приключен преди една седмица, се представя като случващ се в момента.

Изтеглянето на количества червена ябълка е проведено в понеделник миналата седмица (20.08.2018 г.), като е предприето единствено като превантивна мярка, доколкото няма непосредствен риск за здравето на потребителите.

"Лидл България" има много стриктни политики и процедури по отношение на контрол на качеството и защита на потребителите. В тази връзка компанията изследва в независими акредитирани лаборатории плодовете и зеленчуците, които предлага, за над 500 пестицидни остатъка. Ако изследванията покажат резултат извън нормите, съответните количества въобще не стигат до потребители или се изтеглят от филиалната мрежа незабавно.

В конкретния случай става въпрос за продукт, при който са регистрирани завишени нормативни лимити в една-единствена партида, но с цел превенция и защита на нашите потребители е изтеглено цялото количество продукт от съответния доставчик и са информирани надлежно всички заинтересовани страни – както компетентните институции, така и потребителите.

Тази стъпка е поредното доказателство за отговорността на "Лидл България" по отношение на качеството на продуктите и грижата за потребителите. От стъпването си в България компанията е доказвала многократно и продължава да доказва с всички свои действия, че е отговорна, прозрачна и винаги работи с грижа и мисъл за потребителите и обществото. Приемаме подобни публикации, съдържащи открояващи се некоректни квалификации и публикувани една седмица след като темата е надлежно адресирана и са предприети всички възможни мерки, като умишлено всяване на страх сред потребителите и опит за уронване на престижа и доброто име както на "Лидл България", така и на българските производители.