Има пари за строежа на автомагистралите Тракия, Люлин и Марица, съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев пред "Дарик радио”.
&quot;Парите за строежа автомагистралите Тракия (115 км), Люлин (19,2 км) и Марица (67 км) са налични, надяваме се да започнем да работим по тях от 2010 година. Общата им дължина е над 200 км (включително и участъците, двата лота, от Струма), които се надяваме да построим до 2013 година. До края на октомври ще стартира тръжната процедура за строителство на АМ &quot;Тракия&quot;, до края на февруари 2010 година ще бъде избран изпълнител и строителството ще започне с 85% евросредства и 15% чрез заем по линия на Европейската инвестиционна&quot;, обяви в предаването &quot;Седмицата&quot; на &quot;Дарик Радио&quot; министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев и уточни, че за целия период на управление правителството категорично се е ангажирало да строи по 65 километра на година.<br /> <br /> &quot;АМ &quot;Марица&quot; трябва да стартира с тръжни процедури през втората половина на 2010 г., когато ще започне и строителството. В края на следващата година ще започне и работата по АМ &quot;Люлин&quot;. Предвидени са пари за проектиране на АМ &quot;Хемус&quot;, но средства за подобряването й няма, поясни Плевнелиев и допълни &quot;имаме милиарди, но нямаме проекти&quot;, допълни Плевнелиев.<br /> <br /> По думите му, обещанието на ГЕРБ за влизането на всички концесии в един орган ще се реализира. Два са вариантите за това обединяване - Министерство на финансите или Министерството на икономиката, като вторият вариант е по-вероятен.<br /> <br /> По повод кризата в строителството регионалният министър обяви статистика, според която през последните 6 месеца оборотът на строителните компании е паднал с около 30-35%. Около 1500 компании от регистрираните в националния регистър от общо 5000 няма да продължат работа. Това ни доближава до казуса Испания, където има 45% спад в строителството, довело до 18% безработица. /БЛИЦ<br />