В последните години работата е намаляла десет пъти, но администрацията в БДЖ е увеличена 15 пъти, възмущаваха се жепейци днес по време на едночасовия им предупредителен протест.
Тяхната основна грижа са подготвяните масови съкращения в системата на железопътния транспорт. <br /> <br /> На шефските щатни места&nbsp;в БДЖ&nbsp;е разположен&nbsp;един приятелски кръг, шуробаджанаци, които си натискат парцалите заради трудовия стаж и очакващата ги висока пенсия, смятат протестиращите. Едва една трета от персонала били обикновените машинисти, стрелочници, кондуктори, монтьори и обслужващ персонал в колетните депа.<br /> <br /> Възмущаваме се от тези, които управляват железниците в момента - управляват ни прасета, а возим говеда, коментират машинистите. Според тях от години в железниците нещата вървят&nbsp;към все по-зле и вече е&nbsp;нетърпимо. <br /> <br /> За манталитета на пътниците от персонала дават примери със състоянието на мотрисите. Случвало се кондукторите да намират фекалии върху новите седалки в модерните композиции.<br /> <br /> Положението е като в Кербала &ndash; на живот и смърт, заяви машинист от&nbsp;линията Пловдив-Пещера.<br /> <br /> БДЖ не е пред фалит, някой умишлено съсипва компанията, за да я приватизират на безценица.&nbsp;Но железниците разполагат с хиляди офиси, почивни станции, подлези и гари. Някои от тях вече са дадени на концесия, но като цяло дружеството остава огромна и апетитна хапка.<br /> <br /> Оборудването на железничарите вече е под всякаква критика, стрелочниците преглеждат релсите с мъждукащи китайски фенерчета, защото само такава евтиния могат да си позволят.<br /> <br /> Скандално е, че новите мотриси &bdquo;Сименс&rdquo; се изпращат на ремонт от всички градове чак във Варна. А в същото време местните локомотивни депа обслужват само старите и очукани влакове. Това е разхищение на гориво, пари и работна сила, казват възмутените жепейци.<br /> <br />