Пътищата ще имат по-дълги гаранционни срокове при изграждане, ремонт и рехабилитация. Целта е строителите да бъдат по-прецизни в работата си. Това съобщи регионалният министър в оставка Николай Нанков пред bTV.

В момента се съгласуват текстовете за увеличаване на гаранционните срокове. За ново строителство на магистрала срокът ще бъде увеличен от 5 на 7 години, а за рехабилитация на път – от 2 на 3 години.

„Трябва да се увеличат и правомощията на възложителите“, коментира още Нанков. 

Той съобщи, че е разработен механизъм, който ще стане факт още тази седмица с възлагането на новите отсечки от магистрала „Хемус“. 

От страна на държавата публичният ресурс ще бъде разходван, след като целият път бъде въведен в експлоатация. Това ще важи за автомагистрала „Хемус“, скоростния път Видин – Ботевград, магистралата Русе – Велико Търново и за всички бъдещи проекти, финансирани от бюджета. 

Промените в Наредбата за проектиране на пътища, която е минала през съгласуване и нотификация в Европейската комисия, са изпратени за обнародване в „Държавен вестник“.

„Наредбата не беше променяна повече от 30 години. Сега ще се работи по немски модел с всички съвременни изисквания за пътна безопасност“, посочи Нанков.

„Надзорните фирми в България са твърде много“, каза междувременно бившият шеф на АПИ инж. Ясен Ишев пред БНТ. 

„Те са се нароили преди десетина години, когато регионалното министерство е допуснало един надзорник да участва в неограничен брой фирми. Преди това един надзорник е имал право да участва в до две фирми“, заяви Ишев. 

Той призна, че напоследък в интерес на срочното предаване на обекти качеството се занижава.