Бандити горят с по 20 крадени коли на седмица. Става въпрос за луксозни лимузини и джипове, които при преглед на каналите в КАТ изгърмяват, а собствениците им остават с пръст в уста, защото ги конфискуват. Това сочат данни на МВР, пише „Телеграф“. Най-често става въпрос за чисто нови джипове „Рейндж Роувър“, „Мазда 6“ и КИА.

„Колите се карат в момента основно от Италия и Испания и са с година на производство след 2014 г. Търсят се същите марки и модел, които са тотал-щета (претърпели зверски катастрофи), взимат им данните и така се правят т. нар. „коли-близнаци“, обясниха ченгетата.

Обичайно крадците имат свои майстори, които още на територията на страната, от която са откраднали, правят манипулациите по рамата, печатат документите менте и возилото идва „прясно“ и легално у нас.

Купувачите на подобни луксозни возила в 99% от случаите знаят, че купуват нередовен автомобил, смятат криминалистите. Причината е, че цената на колите е почти двойно по-ниска от пазарната в момента.

„Обещават им, че имат свои хора на границата, за да подсигурят безпрепятствено преминаване на пункта, след това и на каналите на КАТ в съответния регион. Така купувачите са спокойни, че няма да се лишат от скъпите си играчки, без дори веднъж да са натиснали газта“, коментират полицаи. Най-често хората, които си позволявали да броят луди пачки за крадени автомобили, са от криминалния контингент. По оперативни данни най-редовно нарко-играчи, топизмамници и фалшификатори на пари ставали горди собственици на гепените коли. Имало обаче и балъци, които смятали, че са ударили далаверата на живота си с хем нов автомобил, хем на безценица.

Така например джип „Рейндж Роувър“, който се търгува за около 180 бона, се пласирал от измамниците за по 50-60 000лв. „Мазда 6“ от 2016 г. пък давали за скромните 40 бона. Имало и новички автомобили, произведени след 2015 г., които се предлагали за 10-12 000 лв., засекли криминалистите.

По около 20 баровци и тарикари обаче горят на седмица заради лукса да си позволят да купят краден автомобил, сочат данните на МВР. Най-малко е броят в София – едва по около 2 возила седмично. Цифрите показват, че най-много свити лимузини и джипове се пробват да минат и да станат напълно легални през КАТ в районите на Хасково, Търговище и Шумен. Там средният брой засечени автомобили с пренабити рами е 6 на седмица. Почти същото било положението и в Плевен, Габрово и Силистра. Полицаи са категорични, че много трудно може да се хване вече кога една кола е с пренабити номера, тъй като при някои модели те били на почти недостъпни места. Трябвало катаджията или охранителният полицай, извършващ проверката, да е супер спец, за да хване измамата.

„Особенмо на джиповете „Рейндж Роувър“ идентификацията няма как да се види, ако не слезе в канал, а катаджиите няма как да залягат под всички возила на пътя“, обясниха криминалисти.