Множество сигнали, свързани с опашките на „Дунав мост” при Русе. Там се е образувала 20-километрова опашка от камиони от румънска страна, а шофьорите там казват, че чакат по 4-5 дни, за да влязат в България.

Тези, които изчакват на българска територия, стоят най-малко по 30 часа на паркинги, преди да им дойде реда за влизане към граничния пункт.

Припомняме, че от 10 юли започна и ремонт на „Дунав мост”.

Повече от денонощие чакане по пътища и паркинги. Това е ежедневието на Крум и голяма част от шофьорите на камиони, чийто курсове неминуемо са свързани с преминаването на българо-румънската граница.

„Няма никакъв трафик към границата. На час пускат по един камион. Никой не дава никакви обяснения. Изчакването постоянно расте, с което се удължава и престоя на камионите”, твърди Крум Цветков.

Недоволството, заради часовете в жегата постоянно расте.

„Няма кой да ги накара тези хора да работят. В Румънско в момента е празно. Митничарите се чудят какво да правят”, посочва Димитър Димитров, шофьор.

Всички паркинги около граничния пункт вече са препълнени и част от камионите се редят в колони на главния път към „Дунав мост”.  Независимо от високите температури шофьорите казват, че не могат да пускат климатици в кабината, защото трябвало те да плащат разхода за гориво.

Забавянето тежкотоварния трафик носело големи загуби и за превозвачите.

Получени са сигнали и от шофьори, които са се наредили на опашка с дължина 22 километра в Румъния, съобщава Нова. Твърдят, че във вторник между 11 и 16 часа нито един камион не е пуснат към „Дунав мост”.

Казват още, че вече нямат вода, нито достъп до тоалетна.

Според институциите не ремонтът на „Дунав мост” е причина за забавяне на тежкотоварния трафик, а увеличеният туристически поток през границата. Най-вече през почивните дни завръщащите се в родината си румънци са хиляди и автомобилите им задръстват всички пътища към граничния пункт.

Леките автомобили и автобусите се пропускат с предимство, при тях изчакването за преминаване на „Дунав мост” е най-много 30 минути, казват властите.

Решението областният управител на Русе вижда в пускането на фериботна линия. Очакваше се това да разтовари с около 30 процента трафика на камиони.

Фериботът между Русе и Гюргево трябваше да тръгне още преди старта на ремонта на „Дунав мост”. От българската страна на реката всичко е готово.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!