Да се разбираш с колегите си е нещо прекрасно. Това може да направи работния ви ден по-малко изморителен, да ви помогне да се съсредоточите по-добре и да ви направи по-продуктивни. Някои експерти обаче предупреждават да не бъдете прекалено отворени към вашите колеги, независимо колко близки ги чувствате.
Докато някои лекомислени клюки могат да бъдат положителни, има определени фрази и разговори, които могат да ви накарат да звучите непрофесионално.

1. Не питайте каква заплата взимат

Този въпрос е не само непрофесионален, но и неудобен. Защо искате да знаете? Ще се оплачете ли на шефа си, ако намерите заплатата им за несправедлива спрямо вашата? Или ще говорите от името на вашия колега, настоявайки да получат повишение? Надали. То тогава този въпрос остава безсмислен и неетичен.

2. Не искайте пари назаем

Може би сте си забравили портмонето си вкъщи или в офиса, докато сте излезли в обедна почивка. Разбира се, в тези случаи е най-логично да помолите за пари назаем, които да върнете по-късно същия ден или утре. Но ако имате проблем с разпределянето на средства и искате по-големи суми, които да върнете след заплата, това не е добре.

3. Не използвайте фразата "честно"

Барбара Пахтер, експерт по етикет и автор на „Основите на бизнес етикета“, казва, че привличането на вниманието към вашата честност може да накара хората да се чудят дали винаги сте честни с тях.

4. Не разпространявайте слухове

Отрицателните коментари ще ви накарат да изглеждате по-зле от човека, за когото говорите. Така че каквото и да се опитвате да кажете, по-добре го оставете го себе си.

5. Не питайте колежките си дали са бременни

Този въпрос рядко води до положителен резултат. В случай, че колежката ви не е бременна, най-вероятно сте я обидили. Ако пък е, то най-вероятно още не е готова да сподели новината пред ръководството.




Източник: еxpert.bg