NOVA запазва лидерската си позиция и през 2020 г., предлагайки на своите зрители разнообразна и амбициозна програмна схема, включваща шоу програми, български сериали и висококачествено новинарско съдържание.

Медията е безспорният избор на публиката в активна възраст (18-49 г.) според данните на ГАРБ Аудиенс Межърмент България с видимо превъзходство от над 20% спрямо втората по гледаемост телевизия. Данните потвърждават и по-висок аудиторен дял на NOVA сред същия зрителски сегмент през 2020 г. както за среднодневния аудиторен дял, така и за същия показател в най-гледаното време.


През 2020 г. в портфолиото на Нова Броудкастинг Груп ключово място заеха българските сериали, като в праймтайма на NOVA бяха излъчени шест премиерни сезона.

Продукциите „Ягодова луна“, „Братя“ и „All Inclusive” направиха своя дебют за първи път в родния ефир, печелейки висока оценка от зрителите в активна възраст, а медицинската драма „Откраднат живот“ затвърди успеха си със сезоните „Антитела“ и „Системата“. Доказателство за категоричния успех на българските сериали сред публиката (18-49 г.) през годината е аудиторният им дял от средно над 30%.

 

Част от висококачествената програмна схема през 2020 г. бяха и развлекателните формати, като фаворити в предпочитанията на зрителите по време на пролетния телевизионен сезон със значителна преднина бяха „Като две капки вода“, „Hell’s Kitchen България“, „Шеф под прикритие“ и „Един за друг“. През есента най-високи резултати сред аудиторията (18-49 г.) постигнаха предаванията „Маскираният певец“, „Игри на волята“ и „Кошмари в кухнята“.

 



През 2020 г. NOVA демонстрира безапелационен успех и по отношение на Новини и актуални предавания. Медията затвърди водещата си позиция като достоверен източник на информация в условията на извънредна ситуация, а средният аудиторен дял на всички новинарски емисии, излъчени в периода на годината, е над 30%.

Месец октомври даде начало на публицистичното предаване „Пресечна точка“, налагащо се като лидер в следобедните часове на делничните дни с впечатляваща преднина от 117% спрямо бТВ по същото време. „Здравей, България“, „Събуди се“ и „Неделята на NOVA” също получават по-висока зрителска оценка в сравнение с резултатите на прекия конкурент.

Групата канали на Нова Броудкастинг Груп през 2020 г. е предпочетена от над една трета от зрителите в активна възраст, като среднодневно делът ѝ е с 14%, а в праймтайм с 16% по-висок от дела на каналите на конкурентната група.

Тематичните канали на НБГ са увеличили дела си с 20% среднодневно и с 14% в праймтайм в сравнение с предходната година, докато при нишовите канали на БМГ този показател е намалял с 14-16%.
 

През изминалата година Нова Броудкастинг Груп предложи на зрителите и най-атрактивното спортно съдържание, като сред акцентите се наредиха най-високите ешелони на Българското футболно първенство, Английската Висша лига, Купата на Футболната асоциация, състезанията от Формула 1, баскетболните срещи от НБА, българските волейболни шампионати и много други.

Според данните на ГАРБ Аудиенс Межърмент вълнуващите спортни събития, излъчени по NOVA SPORT и в пакета DIEMA XTRA, са достигнали до над 60% от зрителите в България.