Нова идея: Камионите да плащат тол такса от март догодина
Отлагането щяло да позволи тестване на системата
Дотогава превозвачите ще използват електронни винетки както и досега.
Депутатът припомни, че по първоначалния замисъл тарифирането трябваше да важи за магистралите, първокласните, второкласните и част от третокласните пътища. Но в процеса на разговорите, проведени между регионалното министерство, АПИ, превозвачите, се е стигнало до съгласие за редуциране.
Така първоначално се предлага да се изключат пътищата от трети клас и може би някои от втори.
Освен техническите аргументи, за промените са надделели и притесненията на някои превозвачи за стоките им от първа необходимост, както и опасенията, че някои от тях биха завишили стойностите си.
Ето защо през следващите няколко месеца това ще бъде изчистено и ще се даде възможност на двете страни да намерят необходимия баланс и доверие, за да може реформата да стане реалност, изтъкна Александър Ненков.
Друга причина за отлагане на търговската експлоатация бил опитът с проблемите с електронните винетки в началото на тази година.
Затова сме счели, че не бива да поставяме потребителите и конкретно превозваческите фирми в ситуация, при която системата все още да не е тествана в реално време, и в закона сме записали краен срок за въвеждане на търговската екслпоатация не по-късно от 1 март 2020 г., подчерта Ненков. Това, по думите му, е краен срок.
Ако дотогава системата заработи на достатъчно добро ниво и се постигне компромис, може с решение на МС тя да стартира и по-рано.
Последвайте ни
3 Коментара: