И през тази есен Нова Броудкастинг Груп продължава да отстоява позициите на медиен иноватор в телевизионния ефир. В праймтайм NOVA предложи изцяло нови за българския пазар световни формати – „Игри на волята“ и „Маскираният певец“.


Есенната програмна схема е показателна и за ангажимента на компанията да подкрепя българските филми и сериали. През септември по NOVA стартира най-новият български сериал – „Пътят на честта“.

Според данните на независимата международна пийпълметрична система Nielsen Admosphere Bulgaria усилията на медията са оправдани, тъй като през октомври NOVA отново е най-гледаният телевизионен канал сред телевизионната аудитория в активна възраст (18-49 г.).

Данните показват също, че предложеното ново съдържание тази есен се възприема все по-добре от зрителите. Аудиторният дял на телевизията в най-гледаното телевизионно време (17:30-23:59) през октомври е нараснал с 11%, спрямо началото на есенния тв сезон (06 -30 септември).

Същото сравнение, но направено за втората по гледаемост телевизия, показва обратна зависимост – данните за октомври са с 5% по-ниски в сравнение с началото на есенния сезон.

През октомври над една четвърт от активната зрителска аудитория (18-49 г.)  е предпочела всяка от ключовите праймтайм продукции на NOVA. В дните от понеделник до петък над 26% от същата аудитория пред телевизорите е била с новия състезателен формат „Игри на волята“. С идентичен аудиторен дял е и „Пътят на честта“.

Кой стои зад маската – това е въпросът за над 25% от аудиторията в активна възраст всяка съботна вечер, в която се очаква да се разкрие поредната мистерия в „Маскираният певец“.  Хитовата продукция на NOVA последните четири години - „Откраднат живот“ - е предпочитана от близо 30% от зрителите на възраст 18-49 години.

Повишава се интересът към продукциите на Нова Броудкастинг Груп и в онлайн платформите на медийната компания. С най-много видеогледания от началото на сезона са „Пътят на честта“, „Игри на волята“ и „Откраднат живот“, като всяко от трите предавания има по над 3 млн. видеогледания, а „Маскираният певец“ вече записа първия си милион гледания в play.nova.bg, nova.bg и vbox7.bg.

През месеца на горещи политически събития и предизборна кампания, предшестваща изборите за местна власт, централната емисия новини на NOVA е най-гледаната в България сред телевизионната аудитория в активна възраст (18-49 г.). Новините на  NOVA са със 7% по-висок аудиторен дял спрямо емисията на втората по гледаемост телевизия.