В Национално ТОЛ управление са постъпили общо единадесет молби за възстановяване на суми при покупка на електронна винетка, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Парите са изтеглени от сметките на потребителите, но в системата не е отразено, че винетката е купена. Тези случаи са констатирани в първите дни на януари, когато имаше технически затруднения със системата, уточняват от Пътната агенция.

Постъпилите молби са обработени - на част от потребителите са върнати средствата, на останалите предстои да бъдат възстановени.

Как да си върнете парите, ако сте платили няколко пъти за винетка?

Необходимо е да изпратите заявление в свободен текст, адресирано до председателя на Управителния съвет на Пътната агенция, в което да опишете казуса.

Към заявлението трябва да бъде приложена и следната информация: при картово плащане - регистрационен номер на автомобила; PAY номер; начин на плащане - чрез мобилно приложение, чрез уеб сайта bgtoll.bg или терминал за самотаксуване.

В случай, че плащането е извършено чрез терминал, трябва да посочите обекта, в който се намира устройството; при плащане в брой - разписка за плащане; по банков път - платежно нареждане, съдържащо съответния PAY номер, който системата генерира; регистрационен номер на автомобила.

Искането ще бъде разгледано и сумата ще ви бъде възстановена до 30 дни от постъпването. Потребителят трябва да посочи и банкова сметка, на която да бъде преведена сумата.

От АПИ напомнят, че за сгрешени по вина на потребителя символи от регистрационния номер на превозното средство суми не се възстановяват. Отговорността за правилното деклариране на регистрационния номер на превозното средство е на потребителите.