Скъсани нерви: Шофьор три пъти плати за винетка, но се наложи да си купи четвърта, защото...
Междувременно мъжът е направил всичко по силите си да си върне напразно платените суми. От АПИ го съветват да подаде молба в Областното пътно управление в Пазарджик, но и от двете ведомства са единодушни, че за повече информация трябва да се обърнат към дъщерната фирма БГ Тол. Връзката с нея е само с кол-център, чиито служителки се оправдават, че нищо не зависи от тях. Или по имейл, от който се получават автоматично генерирани нищо не казващи отговори.
З лоши шофьорски навици, които бързо повреждат съединителя
На 1 януари т.г. Красимир Нанов отива в една от бензиностанциите в града, за да си плати винетка, тъй като на следващия ден му предстои пътуване до София. Около 20,00 ч. прави три опита, нито един от които не е успешен. Това разказа пред Дарик съпругата на потърпевшия Димка Нанова.
Важно за шофьорите: Какво става с електронната винетка при прехвърляне на собствеността на колата?
На 2 януари тръгват за София на риск. В друга бензиностанция правят нов опит. Устройството не работи, но поне не ги ощетява с пари. Докато направена по-късно проверка в обслужващата банка на Красимир показва, че за първите три пъти са извършени три транзакции общо за 291 лева. Справка с АПИ пък сочи, че валидна винетка няма. Нито касова бележка за успешните иначе плащания.
Димка уверява, че в техния случай дори няма сгрешени данни. Въпреки това вече два месеца нито парите са им върнати, нито им е изпратен отговор на подадената молба. А в сайта на БГ Тол пише, че в 30-дневен срок от подаване на молба парите ще бъдат възстановени.
Жената разказва, че от централата на АПИ им услужили и с номер на Олег Асенов, началник на отдела за управление на информационните системи. Той обаче не отговорил на нито едно тяхно позвъняване. Точно това прехвърляне на топката и игнориране на въпроса накарало Нанови да потърсят съдействие от медии. Нанови се надяват, че все пак парите им ще бъдат възстановени, но се готвят и да съдят БГ Тол, ако това не се случи.
Нов проблем: Станислав плати 2 такси за годишна електронна винетка, а няма нито една и описва ходенето си по мъките
Проверка на Дарик показа, че техния случай далеч не е единствен и само в Пазарджишко водачи чакат връщане на парите вероятно за стотици винетки. Много от ощетените също твърдят, че не са направили грешка при въвеждане на номера си. Не са рядкост и тези, които са платили по 2-3 винетки електронно, след което са се принудили да си купят още една от гише, също като Красимир.
Системата не позволява никакви корекции, което е недопустимо, коментират водачи, като сочат за пример Германия, където срещу 2 евро всеки може да поправи грешката си при покупка на винетка от автомат.
Кои неизправности в колата ще ви вкарат в ПТП
От Областното пътно управление обясниха, че при тях само се приемат молбите, но задължението им е да ги предадат чрез централата до БГ Тол и толкова. Информация не могат да дават, защото нямат достъп до системата.
Междувременно от АПИ разпространиха съобщение, в което се твърди, че само 11 са постъпилите молби за възстановяване на погрешно платени суми за винетки от цялата страна. Исканията били обработени на част от потребителите били върнати парите. Случаят на семейство Нанови бил сред разгледаните, предстояло да им бъдат възстановени сумите.
Последвайте ни
0 Коментара: