Отлагат системата "бонус-малус", никой не знае до кога
Още повече, че приложението на "бонус-малус" зависи от изграждането на информационната система между МВР и Гаранционния фонд, която все още не е готова.
Първоначалните намерения на надзора бяха системата да заработи ако не през януари, то в първите месеци на 2019 г. Според нея оскъпяването на гражданската може да достигне до 400%. Минимумът е 25% спестяване, но за да се ползва шофьорите ще трябва да са изрядни 7-8 години.
Предвижда се в първата година след въвеждането на системата да се трупа историята на шофьорите. Т.е. изравняване на всички при въвеждане на системата - без значение от досегашните нарушения.
След общественото обсъждане председателят на КФН Карина Караиванова обяви, че е готова да се откаже от най-спорните идеи. Изненадващо, правителството избра да я изпрати от март 2019 г. в Европейската банка за възстановяване и развитие със седалище. По информация на Би Ти Ви Караиванова вече си е взела отпуск. Не е известно кой ще придвижва наредбата сега. Комисията е и без постоянен заместник, отговарящ за застраховането.
От Института за пътна безопасност предупреждават, че един сериозен процент от онези, които ще трябва да плащат по-скъпите застраховки едва ли ще го правят. "Хора, които са в малус групата просто няма да купуват застраховка. Това не значи, че няма да ползват автомобилите си. Това е външен ефект, който не е оценен", коментира Надежда Минкова от организацията.
Заедно с математици, предлагат изготвената система да се изтегли и да се напише изцяло нова. С различна философия - младият шофьор да плаща по-скъпа застраховка. Димитър Добрев от БАН обяснява логиката на предложението - младият шофьор започва със застраховка, която е на цена 150% от средната и това да стане "нула", а така най-големият бонус ще е минус 50%.
За система, която наказва лошите и дава бонуси на добрите шофьори се говори вече почти 10 години.
Последвайте ни
0 Коментара: