Панделиева фучи към БГ туризма: Дойде ми до гуша, всичко започва от тоалетната, защото ти е олекнало
Една от най-големите туристически организации у нас очаква държавата да им осигури персонал, да гарантира заеми на частни фирми в туризма, да разшири крилата на сезона, да доведе още туристи, коментира тя
Мнение на журналистката Лияна Панделиева относно развитието на туризма у нас:
"До гуша ми дойде да слушам представители на туризма, които настояват държавата да ги спасява.
Уважаеми Туризъм!
Цялата тази работа с посрещането на гости - свои и чужди - започва от тоалетната. Не от рекламата на летището, не от офертата all inclusive, което само по себе си е невероятна глупост за страна като България, а от мястото, където очите ти светват, щото ти е олекнало и с измити ръце тръгваш по пътя си.
Уважаеми Туризъм,
Докато настояваш държавата да плаща по 35 евро на седалка в самолет само за организирани групи, които да пълнят безмозъчно големи хотелски комплекси и останалите туристи - цаците да ги ядат - не знаете за какво става дума.
Докато келнери в ресторантите реват, че "тоалетната е само за клиенти", целият туристически бранш пада под сянката на гнева на всички, които пишкат в храстите!
Една от най-големите туристически организации у нас очаква държавата да им осигури персонал, да гарантира заеми на частни фирми в туризма, да разшири крилата на сезона, да доведе още туристи (един вид да ги задължи), да открие нови самолетни линии и да рекламира за поне няколстотин милиона нашия прекрасен продукт. И веднага на преден план като пример излиза сумата, срещу която се рекламира Турция.
Добре. Да видим тази Турция.
Обслужване. Дори да попаднете на кофти място, а ако в следващото заведение/хотел споделите за въпросния кофти опит, ще направят всичко възможно да го заличат, ще ви черпят, ще ви накарат да повярвате, че това е било ужасно изключение.
До този момент Турция е с над 100 туристически слогана, като всеки от тях е с целева насоченост и на първо място се разпространява в социалните мрежи, а целият бизнес следва дадената насока.
Турската държава разчита изключително много на фотографиите на любители, които във всеки момент може да са на подходящото място и да изпратят удивителен и неповторим кадър и той е публикуван с името на автора. Българският туристически бранш не желае да работи с любителите. За сметка на това няма значение колко недоумяваме от напълно лишената от мозък реклама на хотел, на който е изобразена гимнастичка с лента в летящ скок, на която дори главата не се вижда.
Уважаеми български туризъм,
ти самият не знаеш какво да рекламираш и понеже не можеш да осигуриш предвидимо обслужване навсякъде, на първо място твоите родни клиенти ти се подиграват.
- Ти не осигуряваш тоалетни;
- Ти не осигуряваш хигиена;
- Ти не осигуряваш подготовка на работещите в този бранш, та да не слагат цена за бучка лед в питието;
- Ти не караш хората да се чувстват желани.
И ето тук връзката се къса изначално. Това дава правото на всеки, който иска да хейти и да се прави популярен в социалните мрежи да се хване за всеки личен казус.
А в България е красиво, прекрасно е! Само да започнем с културата на личната хигиена, която да е достъпна за всекиго и навсякъде и веднага след това проумеем, че когато се държим мило, това ни прави желани."
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
18 Коментара: