Да си поръчаш онлайн дизейнерско кожено яке, а да пристигне блуза?! Възможно ли е да се случи това?

Сценарият е напълно реалистичен, особено когато електронният магазин предлага само 5-6 артикула, напълно липсва информация за търговеца, правилата за продажбите и правата на клиентите, съобщават от онлайн платформата „Ние, потребителите“, цитирани от Pariteni.bg.

Посочен е само един имейл, регистриран в безплатната платформа за електронни пощи hotmail.com, чрез който на практика не може да се осъществи обратна връзка. А доставката е с наложен платеж, без опция „преглед и тест“. 
 
Точно такъв е случаят с е-магазина https://www.xaensil.com/, за който онлайн платформата „Ние, потребителите“ е получила сигнал от журналиста Лияна Панделиева. Тя попаднала на „реклама за продажба на кожени якета на EA7 на изгодните 100 лв. за парче“, като уточнява, че ЕА7 не правят кожени изделия, а само спортни, включително ски екипировка. Споделя историята, защото й е направило впечатление, че много хора са писали, че поръчват, а когато тя оставила коментар, че са измамници, мигом била блокирана.

Два дни след поста неин последовател й пише, че е получил блуза, вместо яке. Друг потребител коментира, че измамниците са много и дава още един пример със сайт на адрес: https://www.asulnks.com/, който пък е на полубългарски език, имейлът е [email protected], а телефонът: 18888888888.

Как може да попаднете в подобен капан?

Любителите на онлайн пазаруването често търсят артикули по ключови думи като категории стоки, брандове, отстъпки и пр. Друг път пък попадат на спонсорирани постове в социалните мрежи или на банер реклами в интернет, най-често след като вече са били „профилирани“. Така откриват различни оферти, често с фантастични отстъпки и в непознати за тях е-магазини или платформи. Ако не обърнат внимание, че снимките са преобладаващото съдържание в сайта и няма почти никакви текстове, лесно могат да станат жертва.

А как да не падате в клопките на онлайн измамници?

Преди да поръчате, вижте има ли информация за търговеца – име, физически адрес и телефон. При липса на такива директно се откажете от покупка. Проверете също за общи условия и за правилата, при които се извършват продажбите, както и за правата на клиентите – например за отказ в 14-дневен срок и на рекламация до две години от покупката.
Вижте кога е създаден магазинът – ако е отскоро и се отличава с описаните по-горе дефицити, много вероятно е да сте попаднали на измамник.

Съмнително ниските цени или големите отстъпки, особено за маркови и дизайнерски стоки са знак, че нещо не е наред.

Предпочитайте е-магазините, които предлагат „преглед и тест“ и винаги ползвайте тази опция. Не пропускайте да потърсите отзиви в онлайн пространството от други потребители, които са пазарували от него в миналото, но имайте едно наум, че може да са фалшиви.

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук