Над 6500 са автобусите на възраст над 15 години, които са получили лиценз за вътрешни превози, съобщи Дарик. Оказа се, че в българското и европейското законодателство няма текст, който да ограничава тяхната възраст.
&ldquo;Регулацията за стари автобуси може да се въведе със закон, защото законите все пак се следят от Европейската комисия, а издаването на лиценз вече е работа на Изпълнителна агенция &ldquo;Автомобилна администрация&rdquo;. Явно че има много компромиси и то компромиси, които се допускат на регионално ниво, където е занижен контролът, където цари &ldquo;добро взаимодействие&rdquo; в ущърб на сигурността&rdquo;, каза председателят на транспортната комисия в НС Йордан Мирчев. <br /> ИА &ldquo;Автомобилна администрация&rdquo; ще изпълни волята на законодателя такава, каквато е, каза от своя страна шефът на агенцията Володя Киров. Това, което може да се направи, е диференциране и екологични такси, каза още той и призова да се говори за онова решение, което да бъде записано в нормативен акт. Киров допълни, че би адмирирал да се возим на нови автомобили, на нови автобуси. /БЛИЦ<br /> <br /> <br />