Абитуриентите да внимават при избора на оферти за организиране на баловете, съветват от Комисията за защита на потребителите. Често се прибягва до услугите на външни фирми, които адресират съответните оферти, но понякога има уловки.
"Рисковете могат да бъдат свързани с това, че част от съпътстващите услуги, които придружават основната, могат да станат ясни на потребителя впоследствие. Това означава той да бъде принуден да заплати нещо допълнително, когато едва ли не е пред свършен факт", заяви председателят на КЗП Димитър Маргаритов. Съветът е потребителите да проучат внимателно всички параметри на офертите.

Сигналите, които КЗП най-често получава, са свързани с това, че се обявява една сума. След това обаче се добавя, че например трябва да се транспортира инвентар за кетъринга и трябва да се заплати допълнително.

От началото на месец май Комисията за защита на потребителите е започнала проверките за предстоящия летен сезон. "Проверяваме най-вече обектите, в които през миналия сезон са установени нарушения относно категоризацията", поясни Маргаритов. От месец юни екипите на КЗП ще бъдат постоянно на терен и във връзка с текущата дейност на хотелиерите и ресторантьорите.

Основно се следи за това туристическите услуги да се предоставят в категоризирани места. Обект на вниманието на КЗП е и системата All inclusive.

Димитър Маргаритов допълни, че се предвиждат съвместни инспекции с другите институции по контрол на качеството на храните и алкохолните напитки.