Превозвачи ще блокират София с 1000 камиона и автобуса. Националният протест е заради обсъждания от Европейския съюз Пакет за мобилност. Това ще стане по време на срещата на върха между лидерите на ЕС и Западните Балкани. От бранша се опасяват, че новите правила, нашумели като "Закона Макрон", ще оставят без работа 120 000 българи.       

Миналата седмица парламентът възложи на Министерския съвет да обсъди законодателния пакет за мобилност на Европейската комисия и да приеме ясна позиция в подкрепа на исканията на българските превозвачи и в защита на техните и тези на българските граждани права и интереси. Решението беше прието единодушно от всички парламентарни групи. Правителството подкрепи превозвачите в протеста им срещу готвените промени в рамките на Европейския съюз.

На 8 април в Министерски съвет се състоя среща между премиера Бойко Борисов,  министъра на транспорта Ивайло Московски и представители на браншовите организации в транспортния сектор. Обсъжданият от Европейския съюз Пакет за мобилност е подкрепен от Франция, Германия, Австрия и Италия. От другата страна са Румъния, Полша, Хърватия, Словения и Литва.

Промените могат да създадат огромен проблем на българския бизнес – те предвиждат шофьорите на ТИР-ове от източноевропейските страни да получават командировъчни като тези в западноевропейските, и ред други правила за почивка, които биха заплашили 190 хил. български превозвачи с фалит. Част от изискванията в пакета за мобилност са шофьорите да се прибират до родното си място на всеки 3 седмици, след третия ден в страна от ЕС на тираджията да му се плаща по нормите за командировки на държавата, в която е влязъл, да не се спи в кабините на камионите. Проблемът е, че понякога шофьорите изчакват на място за нов товар, за да се върнат. Това са мерки за протекция на държавите в Западна Европа, където бизнесът беше завладян от източноевропейски компании. Сега искат да си го приберат, за съжаление с несправедливи мерки", е позицията на българските евродепутати. Еврокомисарят по транспорта Виолета Булц прикани българското председателство да изготви конкретни предложения по четирите спорни въпроса в първия пакет "Мобилност" от новите правила за превозвачите в Европа и да ги внесе в Европейската комисия.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ!