60-годишните шофьори да се подлагат на допълнителни тестове, за да имат право да шофират. Върху това може в най-скоро време да разсъждават депутатите. За или против? "Абсурдно е, че един 60-годишен неврохирург е блестящ и оперира пациенти и същевременно да се съмняваме в неговите качества зад волана. Разумът, а не рефлексът е водещ зад волана. Според вас кой е по-надежден - 60-годишният шофьор с 40 години опит зад гърба си или 20-годишния младеж, който току-що е взел книжка!?" Това коментира в студиото на Нова тв проф. Румен Миланов.

Притъпяването на сетива вследствие на възрастта дава отражение, но то се вижда и при пешеходците. Те се оказват жертви на пътно-транспортни произшествия и то често поради лоша прецента на ситуацията, коментира професорът.

Представете си, че всички над 60 години ги пращаме на шофьорски изпит. Той има още поне 5 години време до пенсия и трябва да шофира, а ние се съмняваме в него. До тук нямаме данни за повишаване на аварийността в резултат на лоши медицински тестове, посочи Миланов.

Цялата ни наказателна система се формира на епизоди - това е несериозен подход. Трябва да се направи йерархия на опасните нарушения и въз основа на тях да се създадат съответните контрамерки и наказания, допълни той.