Разхлабени болтове на цистерната са причина за изтичането на газ на жп гарата в Борово. Съмненията на собственика на товара обаче са, че това е станало умишлено заради източване на гориво.

Главен инспектор Свилен Рачев е пожарникарят, който предотвратява евентуален взрив в градчето. Евакуираните 300 души вече са по домовете си, а движението на влаковете е възстановено.

Сигналът за изтичането на газ е подаден малко след 19 часа снощи. Пожарните екипи пристигат на 15-ата минута, а първата мисъл на кмета на Борово е как да спаси хората в района.

"Ако всичките цистерни трябваше да гръмнат, това всичко щеше да бъде заличено", коментира пред БНТ Валентин Панайотов, кмет на Община Борово.

"Помислих веднага за Хитрино. Досега такова нещо не се е случвало като снощното", заяви Славка Симеонова.

"Изкарахме всички автобуси на общината, която качи част от хората и ги изкара на края на града. Други бяха настанени в Центъра за рехабилитация и интеграция. По скалата от 1 до 10 опасността е установена като 9", каза още кметът на Борово. 

Въпреки това главен инспектор Свилен Рачев не се разколебава и за секунда. Рискувайки живота си той успява да затвори крана на цистерната.

"Имах някаква представа какво се случва, но вече на място се запознах и задействах, за мен правилните, процедури. Чуваше се изтичането на газта. Направих по-отдалеч оглед. Половин оборот се наложи да затворя самия кран", коментира главен инспектор Свилен Рачев.

Композицията е изтеглена на страничен коловоз, а движението на влаковете временно е спряно. Хората, които живеят до гарата казват, че са преживели истински ужас.

Цистерните са собственост на румънска фирма, но товарът е на "Газтрейд". Фирмата подозира нелегален опит за източване на гориво.

"Най-вероятно някой е помислил, че е гориво и е решил да си напълни тубата, пристъпил е към развъртане на болтовете. Това може да е станало на Гюргево, където са седели три дена, на Русе, където са стояли от 15 до 16 вечерта или някъде по някоя междинна гара.

Навремето на гарите имаше доста сериозна полицейска охрана, която за съжаление днес я няма и може би това е довело до възможността някой да се е опитал да пипа цистерните", заяви Милчо Василев, изп. директор на "Газтрейд".

Друга е версията за инцидента на фирмата-превозвач - БДЖ. "При самото движение, при получените вибрации, явно тия болтове са се разхлабили", каза Диан Боев, директор на "Транспортни превози" в БДЖ.

Случаят се разследва от Районната прокуратура в Русе.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ