Обявихме конкурс и този, който ще поеме функциите на генерален директор на "Холдинг БДЖ" е Ангел Стоянов - един великолепен специалист и експерт, който освен че разбира от железници, разбира и от цифри. Това коментира за БТА министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев.

 Министър Събев участва в дискусия за визията за развитие на обществения транспорт в периода 2022- 2027 г.  

 Късно вечерта на 11 април от министерството потвърдиха, че Йордан Мирчев е освободен от длъжността изпълнителен директор и член на Съвета на директорите на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД.

Министър Събев отсече главата на голям шеф

Попитан какви са мотивите от поста да бъде освободен Йордан Мирчев, министър Събев посочи: "В момента, от който обявихме, че започва вливане на трите отделни предприятия в  БДЖ - Пътнически превози, БДЖ – Товарни превози и Холдинга БДЖ, от Съвета на директорите подготвихме пътна карта, която създаваше правната рамка как от трите предприятия да направим едно. Една от стъпките изискваше в срок до 15 март да представим документа до НК "Железопътна инфраструктура“ затова, че новото предприятие ще бъде финансово стабилно с пет годишен бизнес план и други документи за възможното лицензиране на това предприятие до 15 септември".

Идеята в крайна сметка беше до 15 март да подадем документите и междувременно да извършваме останалите действия по вливането, а до 15 септември новото предприятие да има лиценз, обобщи Събев. 

Той каза, че е върнал два опита за бизнес план, като вторият по никакъв начин не е отчитал икономическия резултат от вливането.“Наложи се да работя като изпълнителен директор на БДЖ, което не беше честно, защото имам ангажименти към пристанища, летища и т. н.“, коментира Събев. Казах им: "Имате страхотна визия, но това, което към момента сте направили не означава, че искате да го направите", добави той.

Обединение на товарните и пътнически железопътни превози и съществуващия "Холдинг БДЖ" в единна компания "Български държавни железници" е план, който транспортният министър Николай Събев обяви още през февруари. Целта е съкращаване на администрацията и намаляване на дълговете, а в началото на 2024 година единното дружество БДЖ да излезе на капиталовите пазари, посочи Събев.