Търговците най-често лъжат потребителите, като крият или дават грешна информация, за да купят стоките им, показва анализ на Комисията за защита на потребителите, пише Монитор.

Най-често клиентите биват заблуждавани, че доставката за тях ще бъде за без пари, но при получаването на продуктите са неприятно изненадани. Скритата начислена доставка е най-често при стоки с ниски цени, които иначе потребителите не биха поръчали.

Проверка показа, че полски сайтове за техника често използват по-скоро спорни практики, за да привличат родни клиенти.

Обявяват по-ниски цени от българските сайтове, но те не са окончателни и по-време на поръчката се добавят допълнителни суми, като поръчка и разплащане с наложен платеж. Отделно фактурирането на стоките е на полски и документите не могат да се ползват пред данъчните служби у нас.

Анализът на КЗП за изминалата година показва, че жалбите за неиздаване на касови бележки намаляват. Все още търговците не информират за алтернативни начини за решаване на спорове.

Един от тях е помирителни комисии към КЗП, като те помагат за изчистване на проблеми търговец-потребител, каза по време на кръгла маса онлайн Христо Трендафилов – директор „Защита на потребителите при продажба от разстояние“ в КЗП.