Реклама на АЕЦ “Белене” се появи в септемврийския брой на научнопопулярното списание GEO. В нея е изобразена схема на проекта за ядрена централа, над който стои надпис: “АЕЦ “Белене” – Гарант за енергийната сигурност на България”. Под снимката има втори надпис: “Проект без държавно участие и цени на пазарен принцип”, съобщава Оffnews.bg.
Рекламата предизвика разнопосочни коментари в интернет и множество запитвания бяха отправени към редакцията на списанието. Оттам обещаха официално обяснение. <br /> <br /> От Министерството на икономиката и енергетиката отговориха, че не са поръчвали рекламата. Същото съобщиха и от БЕХ. От фирмата консултант по проекта за АЕЦ &ndash; &ldquo;Риск инженеринг&rdquo; мълчат. Не е ясно нито кой рекламира замразения проект, нито към кого е насочена рекламата. <br /> <br /> Рестарт на проекта за АЕЦ &bdquo;Белене&ldquo; е включен в мерките за спасяването на българската енергетика в програмата за управление на правителството на Пламен Орешарски, а до 31 декември правителството смята да подготви анализ на технико-икономическите характеристики на проекта. Тази информация не е потвърдена официално.<br /> <br /> Лидерът на БСП Сергей Станишев обяви преди дни, че има нужда от нов анализ за целесъобразността на втората атомна централа. Според него, консултантът, който извърши вече такъв анализ &ndash; HSBC, не е получил точна първоначална информация. Идеята за нов анализ предизвика напрежение и отново отвори дискусията &ldquo;за&rdquo; и &ldquo;против&rdquo; &ldquo;Белене&rdquo;. <br />