Сриналата се до нивото на треторазрядна кабеларка bTV отново пусна фалшива новина под формата на "журналистическо разследване" от Мария Цънцарова, която все повече започва да прилича на хванатия в грандиозна издънка Митко Върбанов от "Господари на ефира". Този път в окуляра на обективната в миналото медия се оказаха строителните дейности около магистрала "Струма".

"Строителни машини фантоми започват работа по магистрална отсечка  на АМ "Струма" за стотици милиони месеци преди въобще да е избран изпълнителят на скъпия проект", изпищяха безсрамно от ефира на бТВ.

"Струма" е ключовият инфраструктурен проект, който от 2007 г. досега се опитва да свърже София с границата ни с Гърция. Строителството на пътя е приоритет за пето поредно правителство. Изпълнението на проекта е придружено от шумни скандали през годините", избълва кабеларката, която се помещава в малкото НДК. 

Истината обаче се оказа много по-различна!

Управителят на "Пътпроект-2000" Любен Симеонов обясни пред БЛИЦ, че фирмата му работи, защото още през 2016-а печели поръчка за проучване и сондажи на бъдещето трасе.

Още преди три години неговата фирма Пътпроект-2000 печели поръчка за прединвестиционно проучване на бъдещата отсечка в участъка Крупник – Кресна. На изпълнителя е възложено да направи изследване на терена и неговите особености и да се провери възможността въпросният лот от магистралата да мине вляво от досегашния път, на изток от река Струма. Преди три години фирмата на инженер Симеонов започва това свое проучване. 

В началото на 2017 година Агенция пътна инфраструктура обявява конкурс за разширен идеен проект, подготвен на базата на прединвестиционното проучване, извършено от Пътпроект -2000. В този конкурс от АПИ искат да бъде разработено по-подробно геодезическо проучване, което да се извърши на терен. Фирмата на инженер Симеонов печели и този конкурс и започва инженеро-геоложко проучване на въпросния участък, който е най-труден от цялата автомагистрала. Всичко това е било направено и подготвено от фирмата през лятото на 2017 г. 

В началото на 2018 г. от АПИ пък поставят задача да бъде актуализиран парцеларния план на участъка. Това нещо също е било направено от Пътпроект – 2000. През месец август е проведено допълнително инженерно-геоложко проучване на въпросния участък. Сега от фирмата очакват в най-скоро време да стартира процедурата за строежно-монтажни работи по участъка.

От Главболгарстрой, която беше посочена като "извършител на незаконните сондажи" от бТВ, отрекоха да са извършвали каквито и да било строителни дейности във въпросния участък. "В това число не сме извършвали дейности по изграждане на временни пътища или сондажи", се казва в позицията на фирмата. 
 "Важно е да се подчертае, че Главболгарстрой не разполага със сондажна техника и не е възлагала извършване на подготвителни или сондажни дейности на други лица в обхвата на бъдещото магистрално трасе във въпросния участък", посочват още от гиганта.
 
"В тази връзка, за пълното изясняване на обстоятелствата и времето, когато са извършвани предпроектни проучвания по трасето, следва да се търси автора на разширения идеен проект - Пътпроект – 2000 ООД, заключват от Главболгарстрой.

Явно обаче истината не вълнува bTV, която обърна гръб на мотого си "телевизията на всички гледни точки" и се превърна в машина за фалшиви новини.

Интересно дали Цънцарова ще последва професионалната съдба на колегата си Митко Върбанов.