Родители и учители са против предложенията за отпадане на забраната рестoранти, барове, кафенета и дискотеки да работят във формат, различен от доставка на храна по домовете.

В своя позиция от "Родители за безопасно образование", "Учители за безопасно образование" и "Science in the Crisis" заявяват, че решението за връщане на учениците в класните стаи е неприемливо предвид вече установените случаи на заболели от т.нар. "британски щам" на COVID-19 у нас, както и заради нежеланието на част от родителите да тестват децата.

Според тях учениците трябва да останат в дистанционна форма на обучение, за да не се допуска отново разпространението на вируса.

От организациите подчертават, че обучението на децата не е спирало от началото на пандемията, като успехът на дистанционното обучение е на челни позиции в Европа. Било факт бързото адаптиране на ученици и учители към новите условия.

В позицията се посочва, че където все още има проблеми с осигуряване на техника и интернет, е необходимо МОН да се погрижи тези деца да не отпаднат от образователната система. Това обаче не трябвало да е с цената на преминаване на всички ученици в присъствена форма на обучение.

Според оранизациите комбинацията от връщането на част от учениците в клас и потенциално отваряне на заведенията е двойно увеличаване на риска от разпространение на заразата.

Относно решението фитнес центровете и зали за групови занимания да се посещават при 50% от капацитета им те заявяват, че това е рисково. По тази причина предлагат тези места да работят до 30% от допустимия капацитет, а културните институции - театри, галерии, музеи и други - да продължат работата си до 30% от допустимия капацитет.

Относно решението за отваряне на моловете от 1 февруари те предлагат въпросните обекти да работят на алтерниращо работно време, а хранителните и развлекателни обекти в търговските центрове да останат затворени.

Организациите подкрепят решението за задължителен PCR тест за влизащите в страната и настояват при облекчаване на мерките да се вземе предвид значението на различните сектори за обществото, както и потенциала за разпространение на вируса чрез тях.