БНТ 1 е единствената телевизия, за която световната криза май няма значение. Дори напротив, в тягостния януари, когато всички медии по традиция страдат от липса на реклама, държавният канал отчита 124% увеличение на печалбата си от клипове в сравнение с първия месец на 2008 г., пише “24 часа”.
Изданието припомня, че държавната телевизия свали цените на рекламата си още в края на септември, когато пусна новата си програма. Тогава цените падат с 30%. Не се променят тарифите само за праймтайма и за времето, в което се излъчва “Дързост и красота” – от 10 до 10.30 часа. От БНТ обясняват приходите си с увеличение на рейтинги на новата програмна схема, въпреки че сред 50-те най-гледани предавания през януари от медията присъства само “Шоуто на канала”.
Нова тв и бТВ също намалиха цените на рекламата си. бТВ намалиха тарифите с 27%. Намалението не отразява спад в гледаемостта, защото в този сезон тя е по правило висока, а стимулира нашите клиенти да инвестират в реклама в труден за тях период, обясняват от медията. Цените продължават да падат през март. Тогава 30 сек реклама в “Мюзик айдъл” ще струват 6510 лева. Миналата година клип в музикалното риалити стигаше до 8000-9000 лева. /БЛИЦ