След като първата работа на служебния министър на икономиката беше да си поръча 65- инчов телевизор в кабинета, а втората – да седне в мерцедес S класа на НСО, миналата седмица Теодор Седларски лъсна и в изключително скандален запис, на който се чува как кадрува в борда на държавната фирма „Ел Би Булгарикум“ в полза на японска фирма.
Оказва се обаче, че за краткото време на своето министерстване, Седларски е успял да се уреди и със скъп воаяж в Дубай. От сигурен източник БЛИЦ научи, че в началото на април министърът ще посети Обединените арабски емирства, начело на делегация, включваща главния секретар на министерството Владимир Туджаров, пресаташето Нина Цанева, шефът на Агенцията за малки и средни предприятия Мариета Захариева, шефът на Българската агенция за инвестиции (БАИ) Стамен Янев и още няколко приближени до Седларски чиновници. Проверка показва, че всъщност посещението е по покана на министъра на икономиката на ОАЕ, който всяка година организира в Дубай инвестиционна среща, целяща привличане на нови чуждестранни инвеститори в и без това богатото емирство.

Запознати споделят, че макар в тази покана да са включени разноските за министър Седларски и за шефа на БАИ, останалите членове на делегацията ще пътуват за сметка на българската държава. Какво ще правят обаче пресаташето на Седларски, главният секретар Туджаров или шефът на Агенцията за малки и средни предприятия на подобен специализиран форум, и то цели пет дни, остава напълно неясно.

От друга страна, самият служебен министър също едва ли може да  допринесе с нещо за развитието на българо-дубайските отношения, още повече, че миналата година в София беше подписано Споразумение за икономическо сътрудничество между България и ОАЕ, но все още не е сформирана смесената комисия за това сътрудничество.

Поредната чиновническа екскурзия обаче, организирана за сметка на държавата, поставя нови въпроси към и без това скандалния министър на икономиката Седларски - как се харчи от министерството на икономиката държавната парá и не се ли цели с това посещение всъщност създаване на лични „бизнес контакти“ за някого, на гърба на българския данъкоплатец.