СБА: Трябва да има забрана за превъртане на километражи
Манипулирането на реалния пробег на колите оказва влияние върху безопасността на движението
Те изтъкват, че през май 2018 година влиза в сила директива на Европейския парламент, която дава решение на посочения проблем и трябва да бъде транспонирана и в българското законодателство.
Манипулираните километражи на автомобили втора ръка в България не са непознат феномен, коментират от СБА. Автотърговците често прибягват до тази практика при положение, че над 70% от регистрираните МПС в България са на възраст от 10 до 20-годишни, като дялът на закупените нови автомобили е много малък.
В България няма изследване, което да покаже реално какъв процент от автопарка е с манипулирани километражи. В Германия обаче такова проучване е правено. По данни на тяхната полиция и на най-големия автомобилен клуб в страната ADAC всеки трети автомобил на пазара е с подправени данни за пробега. Това е проблем на полицията, защото в Германия превъртането на километражи е криминално престъпления и се наказва с до 1 година затвор.
Според немската полиция икономическите щети на тази мафия са огромни. Те са изчислили, че цената на колите с манипулирани километражи се повишана средно с 3400 евро. Aко се умножи тази сума по 2 млн. – броя на продаваните автомобили втора ръка в Германия, излиза, че купувачите им са ощетени с около 6,8 млрд. евро.
В България рядко може да се видят автомобили по автокъщите с над 160 000 км пробег. В този смисъл българските автомобилисти са сред най-потърпевшите, тъй като сме сред най-големите клиенти на употребявани автомобили, подчертават от СБА.
Съюзът изразява надежда в най-скоро време и у нас да започне публичен дебат за контрола над масовите автоизмами, които освен че бъркат в джоба на българина, оказват негативно влияние върху безопасността на движението
Последвайте ни
0 Коментара: