В последните няколко месеца в социалните мрежи се появи нова мода, наречена "sadfishing". В превод това означава "привличане на вниманието чрез тъга".

Използва се като нарицателно за човек, който иска да публикува пост в социалните мрежи, за да изрази емоционален проблем в търсене на подкрепа, внимание и симпатия от своите приятели и последователи, пише Dnes.bg.

Терминът се появи след като много от звездите, включително и моделът Кендъл Дженър, публикуваха лични истории, за които се смята, че са направени с цел събиране на повече харесвания и привличане на последователи.

Както повечето неща, започнали от известни личности, садфишингът се превърна в мода сред младите. Ново проучване, направено от британската агенция „Дигитално осъзнаване“, показва, че това ново течение намалява значително самочувствието на тийнейджърите.

Част от тях споделят, че са били тормозени, защото са използвали социалните мрежи да споделят проблемите си.

Резултатите са базирани на сеанси очи в очи с повече от 50 хиляди деца на възраст между 11 и 16 години. Експертите твърдят, че този метод на споделяне може да се обърне срещу самите жертви.

„Може да ги накара да се чувстват разочаровани и да не получат подкрепата, която търсят. Това директно се отразява на емоциите и на психическото им състояние“, казват те.

Един от участниците признал на изследователите, че използвал социалната мрежа Instagram, за да сподели за проблеми вкъщи, които го карат да се чувства депресиран. „Имаше много хора, които харесваха поста ми и получих доста коментари. На следващия ден обаче бях тормозен в училище, а съучениците ми казваха, че само търся внимание“, казва ученикът.