Шеф в "Школо" отговори на МОН насред образователния скандал, има ли опасност за данните на учениците
Ние сме насреща да помогнем и да съдействаме на абсолютно всички държавни органи, които сметнем, че трябва да получат каквато и да било информация, заяви Любомир Ваньов
Образователната платформа "Школо", с чиито електронни дневници работят повечето училища у нас, не е информирала Министерството на образованието и науката (МОН) за придобиването ѝ от британския доставчик на образователен софтуер "Джунипър Едюкейшън", тъй като няма такова регулаторно изискване. Това обясниха пред БНР от "Школо".
Любомир Ваньов, управител на "Школо", обясни защо МОН не е било уведомено за продажбата на образователната платформа на чужда компания: "Защото няма регулаторно изискване, което трябва да мине одобрение".
По повод изпратеното от МОН до "Школо" писмо с искане незабавно да бъде предоставена цялата налична информация относно продажбата Ваньов коментира:
"За около половин час е изпратено абсолютно всичко, каквото трябва да се изпрати. Ние сме насреща да помогнем и да съдействаме на абсолютно всички държавни органи, които сметнем, че трябва да получат каквато и да било информация".
Притеснения относно продажбата на "Школо" сред училищни директори, учители и родители се появиха почти веднага след новината за продажбата на платформата, съобщена в понеделник.
Притесненията са дали след промяната в собствеността училищата ще продължат да ползват по същия начин услугите на "Школо", на които се доверяват 1700 образователни институции у нас, по данни на самата българска образователна платформа:
"Школо" продължава да предоставя същата качествена услуга. Няма никаква промяна".
Относно опасенията, че след продажбата на "Школо" ще има изтичане на лични данни на български ученици, Ваньов коментира: "Няма да се изнасят данни във Великобритания или каквото друго може да се говори".
ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
12 Коментара: