Аварийната спирачка на автобуса убиец не е била задействана от шофьора Господин Господинов при зверската катастрофа в местността Бакаджик край Ямбол, при която загинаха 17 души. Ръчката е била в спуснато положение, показал първоначалния оглед на "Чавдар М4" след катастрофата, съобщи следователят Георги Илиев, шеф на отдела по тежки транспортни произшествия в Националната следствена служба, по бТВ тази сутрин.
Старият &ldquo;Чавдар&rdquo; освен крачната и обикновена ръчна спирачка е имал и ръчна аварийна спирачка, която обаче не е била задействана, каза Георги Илиев. По думите му той не допуска, че шофьор с опит като Господин Господинов може да не знае за съществуването й. Според&nbsp;следователя &nbsp;обаче първоначалният оглед е показал, че автобусът въобще не е ставал за превоз на пътници. Той изрази силно учудване как въобще е преминал преглед, тъй като е имал много ръжда. Все още не е ясно дали тази аварийна спирачка е била в изправност. <br /> Петорната експертиза ще приключи до 12-13 дни. Заключенията на вещите лица ще свалят повечето въпросителни по случая, а до два месеца трябва да приключи цялостното разследване, каза Илиев. <br /> <br /> Според председателя на транспортната комисия в парламента Йордан Мирчев отговорност за трагедията носи собственикът на фирмата превозвач. По думите му е правен опит да се укриват приходи и са извършвани курсове &ldquo;на черно&rdquo;. Шофьорът няма договор, пътна книжка, разрешение от ДАИ и редица други нарушения на Закона за автомобилните превози, аргументира се Мирчев.&nbsp;С наредба на Министерството на транспорта до 1 януари 2007 година имаше ограничение във възрастта на автомобилите, които извършват превози, обясни още&nbsp;той и допълни, че след приемането на България в ЕС в директивите не е имало такова изискване. Така се е наложило собствениците на автомобилите да упражняват контрол върху техническото състояние.<br /> <br /> Днес съдът ще решава дали собственикът на фирмата превозвач Слави Славов ще остане в затвора. Той бе задържан за 72 часа, след като се установиха куп нарушения на превозвача. Разследването се наблюдава пряко от Върховната касационна прокуратура. /БЛИЦ<br />